اعزام «علی‌ غلام‌آزاد» به مسابقات قرآن کرواسی
کد خبر: 4170605
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

اعزام «علی‌ غلام‌آزاد» به مسابقات قرآن کرواسی

علی‌ غلام‌آزاد، حافظ کل قرآن طی روزهای آینده به نمایندگی از کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی حضور خواهد یافت.

اعزام «علی‌ غلام‌آزاد» به مسابقات قرآن کرواسی

به گزارش ایکنا، بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی طی روزهای آینده و در رشته حفظ کل قرآن کریم با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

علی غلام‌آزاد، حافظ کل قرآن کریم به نمایندگی از کشورمان در این مسابقات قرآن حضور خواهد یافت. وی روز پنجشنبه، ششم مهرماه از طریق قطر عازم کرواسی خواهد شد.

غلام‌آزاد در مورد این مسابقات به خبرنگار ایکنا گفت: این مسابقات روزهای هفتم و هشتم مهرماه در مرکز اسلامی زاگرب برگزار و روز نهم مهرماه نیز مراسم اختتامیه برپا خواهد شد. 

وی در مورد فرایند انتخاب خود برای حضور در این رویداد گفت: سال گذشته و در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در خوزستان برگزار شد، موفق به دریافت رتبه سوم رشته حفظ کل شدم، با توجه به این رتبه و به صلاحدید کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان قرآن کریم که زیر نظر شورای عالی قرآن و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه است، برای حضور در مسابقات کرواسی انتخاب شدم.

غلام‌آزاد با تأکید بر اینکه به تنهایی عازم این مسابقات خواهد شد بیان کرد: از آمادگی خوبی برخوردارم و امیدوارم با دعای خیر مردم رتبه‌ای در شأن فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران کسب کنم.

با علی غلام‌آزاد بیشتر آشنا شوید؛

علی‌ غلام‌آزاد، متولد ۳۰ تیرماه ۱۳۷۹ در زنجان است. از کودکی با توجه به حاکم بودن جو قرآنی در خانواده و اینکه پدرش استاد قرائت قرآن بوده است، از سن هفت‌سالگی به صورت حرفه‌ای زیر نظر ایشان قرائت قرآن را آغاز کرد و در سن ۱۵سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شد و زیر نظر «محمدمسعود اسماعیلی»، مدرس قرآن، بحث حفظ قرآن را به صورت تخصصی دنبال کرد و ماحصل آن حضور در مسابقات سراسری قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۰ و 1401 و کسب رتبه سوم در هر دو رویداد بود.  

غلام‌آزاد، دیپلم ریاضی خود را از مدرسه استعدادهای درخشان گرفته و با دریافت رتبه ۲۳۲ در کنکور سراسری وارد دانشگاه شده است و در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم قضائی در رشته حقوق بین‌الملل است.

از جمله رتبه‌هایی که غلام‌آزاد تا کنون کسب کرده می‌توان به کسب رتبه سوم مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در سال ۱۴۰۰، کسب رتبه اول رشته‌های حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم مسابقات سراسری قرآن قوه‌ قضائیه،‌ انتخاب به عنوان دومین حافظ برتر سال در جشنواره تلاوت‌های مردمی به انتخاب آرای مردمی، کسب رتبه سوم مسابقات مشکات در سال ۱۴۰۱ و ... اشاره کرد.

این حافظ کل قرآن سال گذشته همراه با شجاع زویدات و رضا رضایی، به مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت اعزام شد که این حضور منتهی به کسب رتبه‌ای برای نمایندگان کشورمان نشد.

این چهره‌ قرآنی در رشته غواصی هم حائز مدرک بین‌المللی بوده و مدرک بین‌المللی یک‌ستاره از فدراسیون جهانی نجات‌غریق دارد.

یادآور می‌شود، سال گذشته علیرضا مُکاری، در رشته قرائت تحقیق قرآن، موفق به کسب رتبه نخست مسابقات کرواسی شد. در سال‌های اخیر سینا طباخی، هادی اسفیدانی، کاظم آذرپیرا و هادی موحدامین، در رشته‌های حفظ کل و قرائت قرآن کریم موفق به کسب رتبه نخست این مسابقات شده‌اند.

انتهای پیام
captcha