لزوم توجه بیشتر به نقش تربیتی والدین شهدا + عکس
کد خبر: 4170281
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
در دیدار با خانواده شهید فراهانی‌نسب مطرح شد؛

لزوم توجه بیشتر به نقش تربیتی والدین شهدا + عکس

مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با اشاره به جایگاه و مرتبه والدین شهدا در به ثمر رسیدن شخصیت آنها، گفت: این نقش در مرور زندگی شهدا، مورد غفلت واقع شده که باید به آن توجه شایان توجهی شود.

دیدار با خانواده شهید فراهانی نسببه گزارش ایکنا، دیدار با خانواده شهید مهدی فراهانی‌نسب، برنامه این هفته کمیته شهدای قرآنی سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ بود که عصر روز گذشته چهارشنبه 29 شهریورماه با حضور رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران و جمعی به نمایندگی از جامعه قرآنی انجام شد.

در ابتدای این دیدار آیاتی چند از کلام‌الله مجید تلاوت شد و در ادامه رحیم قربانی با اشاره به جایگاه والای والدین شهدا، شجاعت و روحیه جهادی آنها در کنار خضوع و تواضعی که ایشان داشتند را ثمره تربیت والدین شهدا دانست.

مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران در ادامه گفت: به نظر می‌رسد که این جایگاه و نقش تربیتی والدین شهدا در شکل‌گیری شخصیت ایشان نیز امری است که باید مورد توجه قرار گیرد تا این چرخه که قرار است به عنوان یک فرهنگ به نسل و‌ نسل‌های آینده به عنوان یک الگو معرفی شود، کامل گردد.

وی با تشکر و قدردانی از مادر شهید فراهانی‌نسب به واسطه پذیرش این جمع به نمایندگی از جامعه قاریان، حافظان و فعالان قرآنی تصریح کرد: این جمع و هر ایرانی که قلب و روحش برای استقلال و امنیت این وطن زنده است، خود را مدیون از خودگذشتگی و ایثار والدین شهدا می‌داند.

این گزارش حاکی است در ادامه این دیدار، مادر شهید مهدی فراهانی‌نسب درباره خصوصیات اخلاقی فرزند شهیدش گفت: مهدی چندان اهل هیاهو و سر و صدا نبود و کارهایش را در کمال آرامش انجام می‌داد، به همین خاطر زمانی هم که عده‌ای از دوستانش برای اعزام به خدمت در جبهه به در منزل آمدند، من تعجب کردم چون تصور نمی‌کردم که او اهل چنین مسائلی باشد.

وی ادامه داد: بسیاری مواقع کارش را انجام می‌داد و ما خیلی بعدها متوجه می‌شدیم که بانی این کار مهدی بوده است؛ محافل قرآنی ترتیب می‌داد و در آن به کودکان و نوجوانان آموزش قرآن می‌داد بدون آنکه ما خبر داشته باشیم.

مادر شهید فراهانی‌نسب با اشاره به اینکه او راه پدر را انتخاب کرد و طلبه حوزه بود، گفت: یک بار برای آموزش قرآن فرزند یکی از همسایگان، چند روزی وقت گذاشت. پس از آموزش، همسایه به عنوان دستمزد مبلغی را به من داد که به مهدی بدهم؛ او قبول نکرد و گفت که برای پول این کار را نکرده و همینقدر که به این واسطه با قرآن انس بیشتری گرفته دستمزدش را گرفته است.

وی مراعات و احتیاط در اعمال و رفتار که مبادا به فعل حرام بیفتد را از دیگر خصوصیات شهید فراهانی‌نسب دانست و گفت: برای قرائت قرآن به محفل هفتگی یکی از اهالی محل دعوت شده بود اما پس از چند جلسه دیگر حاضر به رفتن به آن مجلس نشد و وقتی علت را جویا شدم، شاکی از پوشش و‌حجاب خانم‌هایی شد که در آن محفل حضور داشتند.

مادر شهید فراهانی‌نسب، خصلت‌هایی همچون ساده‌زیستی، مراعات در اعمال و رفتار، اجتناب از فعل گناه و حرام را از جمله مواردی برشمرد که فرزندش از پدر مرحوم خود به ارث برده است و گفت: حاج آقا یعنی پدر مهدی هم که خود روحانی و امام جماعت مسجد بود، بسیار ساده‌زیست بود و ما اندک وسایلی برای زندگی داشتیم و تا زمانی که زنده بود با وجود آنکه دیگر فرزندانم صاحب پیشه و شغل بودند و می‌خواستند وسایلی برای زندگی ما خریداری کنند و اصطلاحاً منزل حاج آقا را نو نَوار کنند، این اجازه را نمی‌داد و ما حتی رادیو و تلویزیون هم نداشتیم.

وی ادامه داد: شهید مهدی فراهانی‌نسب از پایگاه نیروی دریایی سپاه در وردآورد اعزام شد و در تاریخ ۱۹ بهمن سال ۶۱ در منطقه فکه و در جریان عملیات والفجر مقدماتی بر اثر اصابت خمپاره به شهادت رسید که البته هیچ وقت هم جنازه شهید به میهن بازنگشت.

مادر شهید در پایان از مسئولان پایگاه وردآورد به جهت پیگیری و رسیدگی به امور خانوادگی‌شان تشکر کرد و گفت: همچنان هر از گاهی به ما سری می‌زنند و جویای احوال ما هستند اما به طور ثابت سالی یک مرتبه در شب عید فطر به شکل جمعی به دیدن ما می‌آیند.

در پایان این دیدار هم لوح یادبود کمیته شهدای قرآنی از سوی مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران به مادر شهید اهدا شد و از وی برای حضور در کنگره شهدای پایتخت که قرار است بهمن ماه سال جاری برگزار شود، دعوت به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha