شناسایی ۱۰ هزار دانش‌آموز نیازمند یزدی در طرح «شهید پورجعفری»
کد خبر: 4170262
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

شناسایی ۱۰ هزار دانش‌آموز نیازمند یزدی در طرح «شهید پورجعفری»

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از شناسایی بیش از 10 هزار دانش‌آموز نیازمند در قالب طرح «شهید پورجعفری» در استان خبر داد و گفت: اقدامات لازم در راستای کمک به این دانش‌آموزان در استان انجام شده است.

محمدکاظم رحیمی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، 29 شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اولویت امسال فعالیت‌ها، توجه به مدارس مناطق محروم و مدارس دولتی 56 محله کم برخوردار استان با هدف برقراری عدالت آموزشی است گفت: البته این موضوع به معنای بی‌توجهی و ضعیف کردن مدارس خاص و غیردولتی نیست.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی عدالت آموزشی در استان اظهار کرد: تمام طرح‌های متمرکز شده در مدارس دولتی به نام شهدا مزین شده که در همین رابطه می‌توان به طرح «شهید عجمیان» در راستای اجرای پروژه مهر و بازگشایی مدارس با بهسازی و آماده سازی مدارس که طی دو مرحله 378 مدرسه را تحت پوشش قرار داده، اشاره کرد.

رحیمی‌نژاد طرح «شهید پورجعفری» را از دیگر طرح‌ها بیان کرد و افزود: در قالب این طرح برای پوشش دانش آموزان نیازمند اقداماتی انجام شده که در مرحله اول 10 هزار و 500 دانش آموز نیازمند شناسایی و کمک‌هزینه درمانی، لوازم التحریر و پوشاک برای این تعداد انجام شد.

وی با اشاره به اجرای طرح «شهید سلیمانی» با هدف تقویت امکانات و زیرساخت‌های تربیت بدنی در مدارس گفت: در این راستا اقداماتی طی سال گذشته و امسال انجام شده و در دستور کار است. طرح «شهید همت» نیز با هدف توانمندسازی معلمان مدارس دولتی با برگزاری دوره‌های آموزشی انجام شده تا اطلاعات‌ آنان به روز باشد. همچنین طرح «شهید محمودوند» با هدف شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در حال اجراست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به بازگشایی رسمی مدارس از شنبه اول مهرماه با نواختن زنگ مهر و مقاومت، گفت: ظهر همان روز نیز طنین بانگ توحید را برای اقامه نماز ظهر و عصر و با هدف نهادینه کردن نماز جماعت در مدارس در استان خواهیم داشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی هنرستان جوار کارخانه‌ای در استان بیان کرد: بر خلاف سال‌های گذشته، دانش آموزان با بالاترین معدل‌ها برای رشته‌های فنی مراجعه دارند و میزان درخواست برای تحصیل در هنرستان‌ها افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در استان یزد دو هزار و 193 مدرسه و 12 هزار و 840 کلاس درس وجود دارد که هشت هزار و 933 کلاس درس در مدارس دولتی و سه هزار و 903 کلاس درس غیردولتی است و 246 هزار و 940 نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی و 68 هزار و 882 نفر نیز در مدارس غیردولتی اشتغال به تحصیل دارند.

انتهای پیام
captcha