نشست «واگذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» برگزار می‌شود
کد خبر: 4168140
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
به همت ایکنا

نشست «واگذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» برگزار می‌شود

نشست «واگذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» فردا، 21 شهریورماه با حضور تعدادی از مدیران امور قرآنی و صاحب‌نظران این حوزه از سوی ایکنا برگزار می‌شود.

نشست «واگذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ ارتقا یا تنزل کارآمدی» برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، انتشار خبر انتقال دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، به سازمان تبلیغات اسلامی طی روزهای اخیر، پربحث‌ترین خبر حوزه فعالیت‌های قرآنی کشور بوده و به دنبال آن اظهارات متعددی در رسانه‌های مجازی رسمی و غیر رسمی را در پی داشته است.

خبرگزاری ایکنا برای بررسی این تصمیم مهم و تأثیرگذار، نشست «واگذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را فردا، 21 شهریورماه برپا می‌کند.

این نشست ساعت 14 در محل سالن جلسات خبرگزاری ایکنا با دعوت از تعدادی از مدیران امور قرآنی، اعضای حقیقی شورای توسعه فرهنگی قرآنی و طراحان منشور و شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود.


نگاهی به عملکرد ۱۰ ساله شورای توسعه فرهنگ قرآنی + سند


منشور توسعه فرهنگ قرآنی كه به عنوان نخستین سند جامع نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه قرآن كریم در سال 1388 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، برنامه ملی نظام برای دستیابی به جامعه‌ای متمسک به قرآن و عترت و ارتقای ایران به کشوری توسعه‌یافته با هویتی اسلامی انقلابی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی است که در آن علاوه بر بیان اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای توسعه فرهنگ قرآنی، کلیات ساختار اجرایی تحقق آن در قالب تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی و کمیسیون‌های تخصصی بیان شده است. اسناد راهبردی تمامی کمیسیون‌های ذیل شورا تاکنون تدوین شده است.

دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از بدو تأسیس در شورای عالی انقلاب فرهنگی مستقر است.

ناهید ارنجی

انتهای پیام
captcha