کسب رتبه‌های سه‌رقمی کنکور سراسری از سوی ۳ روشندل
کد خبر: 4165364
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

کسب رتبه‌های سه‌رقمی کنکور سراسری از سوی ۳ روشندل

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به رتبه‌های دانش‌آموزان استان فارس در کنکور سراسری، گفت: ۳ روشندل استان فارس در کنکور سراسری رتبه‌های سه رقمی را به خود اختصاص دادند.

نشست خبری فرشید قاسمی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، فرشید قاسمی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان فارس امروز، ۵ شهریورماه در نشست خبری که با موضوع آخرین وضعیت نتایج دانش‌آموزان فارس در کنکور سراسری برگزار شد، گفت: ۲۸ نفر و بیش از ۱۰ درصد رتبه‌های دو رقمی‌های علوم‌تجربی کشور متعلق به استان فارس است و بیش از ۴ درصد از دورقمی‌های ریاضی فیزیک متعلق به این استان بوده که ۱۱ نفر را شامل می‌شود. همچنین ۹ نفر و بیش از ۳ درصد از دو رقمی‌های علوم‌ انسانی کشور متعلق به استان فارس است.
 
وی با اشاره به رتبه‌های برتر کنکور استان فارس، افزود: سیدمحمد موسوی در رشته علوم‌تجربی از شهرستان آباده رتبه ۱۰ کنکور سراسری، ۵ منطقه و علی صادقی مهارلویی از شهرستان سروستان در رشته ریاضی فیزیک رتبه ۸ منطقه را کسب کردند. همچنین این استان در تک‌رقمی‌های منطقه رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.
 
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد:  حدود ۶ درصد از دو رقمی‌ها در تمام رشته‌ها را دانش آموزان استان فارسی به خود اختصاص دادند؛ در حالی‌ که سال گذشته ۶/۳ درصد مربوط به فارس بوده است که شاهد رشد دو برابری هستیم.

کسب رتبه‌های سه‌رقمی توسط ۳ روشندل در فارس

قاسمی در ادامه گفت: ۳ روشندل در فارس به نام علیرضا ایزدی در رشته زبان با رتبه ۱۵۲، علی کشکولی در رشته انسانی با رتبه ۱۶۲ و محدثه اسلامی در رشته انسانی رتبه ۲۶۵ کنکور سراسری را کسب کردند.
 
وی با اشاره به اینکه معدل امتحانات نهایی پایه دوازدهم ۴۰ درصد روی کنکور تأثیرگذار است، افزود: در سال ۱۴۰۱ درصد قبولی کشور ۴۱/۸۰ بود و درصد قبولی استان ۷۹/۷۶ بوده است بدین معنی که ۶۲/۳ درصد قبولی کمتر از کشور بودند که در سال ۱۴۰۲ درصد قبولی کشور ۴۲/۶۹ بود و در فارس ۱۹/۶۹ یعنی ۳۹/۳ صدم درصد قبولی افزایش داشته است.
 
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان فارس در ادامه اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ میانگین نمرات امتحانات نهایی استان فارس ۵۳ صدم از میانگین کشور عقب بود؛ یعنی میانگین کشور ۶۲/۱۱ بوده است و میانگین نمرات امتحانات نهایی استان ۱۱ و ۹ صدم بود که در سال ۱۴۰۲ استان فارس تنها ۱۱ صدم از میانگین کشور عقب بود و این یعنی در نمرات امتحانات نهایی ما ۴۲ صدم افزایش داشته است.
 
قاسمی در پایان امتحانات نهایی دانش آموزان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: امسال در امتحانات نهایی پایه دوازدهم این استان در رشته تجربی درس سلامت و بهداشت و علوم اجتماعی کمترین نمره را کسب کردند.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha