ضرورت تدوین برنامه‌های تحولی مدارس فارس
کد خبر: 4150224
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

ضرورت تدوین برنامه‌های تحولی مدارس فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بر ضرورت طراحی و تدوین برنامه‌های تحولی در مدارس تأکید کرد و گفت: تمام ادارات داخلی اداره‌کل و ادارات آموزش و پرورش برنامه‌های تحولی خود را طراحی و تدوین کنند.

نشست ستاد پروژه مهر 1402به گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس شب گذشته، 3 تیرماه در نشست ستاد پروژه مهر 1402 استان بر ضرورت طراحی و تدوین برنامه‌های تحولی در مدارس تأکید کرد و گفت: تمام ادارات داخلی اداره‌کل و ادارات آموزش و پرورش برنامه‌های تحولی خود را طراحی و تدوین کنند.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد تا جلسات این ستاد تا شروع سال تحصیلی در سطح اداره‌کل و ادارات آموزش و پرورش سراسر استان برگزار شود.

عسکری همچنین خواستار ارزیابی پروژه مهر شد و افزود:‌ ضرورت دارد برنامه پروژه مهر بازگشایی مدارس در سال گذشته مرور و ارزیابی و نسبت به توجه به نقاط قوت و رفع نقاط ضعف اقدام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: مسئله سرویس و پوشاک دانش‌آموزی به قوت پیگیری شود تا در آستانه سال تحصیلی با کمترین مشکل مواجه شویم.

وی در ادامه بر بازدید میدانی از مدارس در جریان ثبت‌نام‌ها تأکید کرد و گفت: در این بازدیدها حتماً بر اجرای قوانین تأکید و بر تکریم اولیا توجه شود.

عسکری همچنین بر ارزیابی از فعالیت‌ها و برنامه‌های ادارات داخلی اداره‌کل تاکید کرد و گفت: شاخص‌ها تدوین و بر اساس آن‌ها تفاهم‌نامه تدوین و ملاک ارزیابی قرار گیرد.

فرشید قاسمی، دبیر ستاد پروژه مهر ۱۴۰۲ آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه با تشریح شیوه‌نامه بازگشایی مدارس گفت: شش کارگروه در این شیوه‌نامه دیده شده است که یکی از آن‌ها کارگروه سازماندهی، بهسازی منابع، نیروی انسانی، فضا و تجهیزات است.

وی اظهار کرد: در این کارگروه علاوه بر افرادی از اداره‌کل آموزش و پرورش فارس، نماینده‌ای از اداره‌کل نوسازی مدارس و معاون آموزشی یکی از ادارات آموزش و پرورش نیز عضو این کارگروه هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه کارگروه توجیه، تبلیغ و اطلاع‌رسانی، کارگروه تأیید صلاحیت، نظارت و ارزیابی، مردمی‌سازی و آموزشی تربیتی و تندرستی از دیگر این کارگروه‌ها است.

انتهای پیام
captcha