به گزارش ایکنا از فارس، فرشید قاسمی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس امروز، 2 شهریورماه در اولین نشست تخصصی درسکاوی ایران گفت: درسکاوی و درسپژوهی موقعیت هماندیشی بین مدرسان را افزایش و یادگیری را بیشتر میکند.
وی با تأکید بر توجه بیشتر به پژوهش و آموزش عمیق بیان کرد: درسکاوی و درسپژوهی موقعیت هماندیشی بین مدرسان را افزایش و یادگیری را بیشتر میکند.
قاسمی افزود: واکاوی تدریس، تحول در شیوههای پژوهش در کلاس درس، توانمندسازی معلمین و هم اندیشی و انتقال تجربه از محورهای این برنامه هستند.
پروفسور محمدرضا سرکار آرانی، استاد پداگوژی دانشگاه ناگویا ژاپن نیز در این نشست گفت: درسکاوی به معلمان کمک میکند درب کلاسهایشان را به روی همدیگر باز کنند.
وی تصریح کرد: درسکاوی به معلمان کمک میکند از یکدیگر یاد بگیرند و راههای توجه به دانشآموزان و شوق یادگیری آنها را پیدا کنند.
سرکار آرانی گفت: شناخت دانشآموزان و یادگیری معلمان از یکدیگر به همپایه بودن با دانشآموز کمک میکند. این باعث میشود که دانشآموزان در یک شرایط بهتر یادگیری قرار بگیرند و فقط با تشویق، تنبیه و ابزارهای انگیزشی بیرونی معلم، به رفع تکلیف پیش نرود.
استاد پداگوژی دانشگاه ناگویا ژاپن گفت: این باعث میشود دانشآموز خودش مسئله خود را پیدا کند و جهان خود را بسازد و با شوق و ذوق به یادگیری مستمر ادامه دهد.
انتهای پیام