رقابت 124 قاری در مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف فارس
کد خبر: 4162138
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

رقابت 124 قاری در مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف فارس

مراسم افتتاحیه مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان فارس امروز، 22 مردادماه در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز برگزار شد.

مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین رحیم صفری‌گرایی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس، امروز، 22 مردادماه در مراسم افتتاحیه مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف که در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز برگزار شد، ضمن محکوم کردن قرآن‌سوزی در کشورهای غربی گفت: خداوند کریم در آیه 9 سوره حجر می‌فرماید: «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ؛ ما قرآن را نازل کردیم و ما به‌طور قطع نگهدار آن هستیم»، از این‌رو باید کشور‌هایی که به این مصحف شریف هتک حرمت می‌کنند بدانند نوری که خداوند متعال روشن می‌کند، خاموش‌شدنی نیست و هر کسی بخواهد که این نور را خاموش کند در آتش همان نور خواهد سوخت.

وی افزود: در سال ۶۵ هجری قمری اولین بقعه و بارگاه امام حسین(ع) توسط مختار ساخته شد و در طول تاریخ خلفا و پادشاهان مختلفی در صدد تخریب این بقعه برآمدند تا نور خدا را خاموش کنند، اما موفق به انجام این کار نشدند. متوکل عباسی تمامی بارگاه امام حسین(ع) را تخریب و شخم زد، اما بعد از گذشت 1000 سال هر روز پرچم سید و سالار شهیدان بالاتر می‌رود، چراکه اراده خداوند متعال بر وجود حرارت عشق اباعبدالله(ع) است و این نور بر عالم نورافشانی می‌کند و حسین نوری است که هرگز خاموش نمی‌شود.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس نیز در جریان این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: یک هزار و ۵۹۳ نفر در بخش آوایی مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات به رقابت با یکدیگر پرداختند که از این تعداد ۵۴ نفر آقا و ۷۰ نفر خانم به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه مسابقات رشته‌های آوایی با رقابت ۱۲۴ نفر در استان فارس برگزار می‌شود، اظهار کرد: مسابقات آقایان امروز، 22 مردادماه و بانوان فردا، 23 مردادماه در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha