برافراشتن قرآن در روسیه + فیلم
کد خبر: 4159231
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

برافراشتن قرآن در روسیه + فیلم

عزاداران حسینی در مراسم سوگواری شام غریبان حسینی در مسجد خاتم الانبیاء(ص) مسکو با در دست گرفتن قرآن کریم، فریاد «لبیک یا قرآن» سر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم شامگاه جمعه، ششم مردادماه برگزار شد و کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه طی سخنانی در آن، اظهار کرد: قرآن کریم همواره در حال دعوت به تفکر و تعقل است، مخالفت با قرآن، مخالفت با عقلانیت است. قرآن مکررا ناباوران را به تحدی دعوت کرده است و می‌گوید: اگر باور ندارید که این قرآن سخن خدا باشد و گمان می‌برید ساخته و پرداخته دست بشر است، هر آینه آزمایش آن آسان است؛ سخن‌دانان و سخن‌وران خود را وادارید تا نـیـروی خـود را به کار گیرند و سخنی همچون قرآن، زیبا و شیوا، محکم و استوار ارائه دهند، اگر می‌توانید یک سوره همچون قرآن بیاورید، اگر نمی‌توانید یک آیه همانند آیات قرآن بیاورید. ولـی هـرگز چنین اقدامی را نمی‌توانید انجام دهید، زیرا به خوبی می‌دانید که قرآن همانند سخن بشر نیست
شیعیان روسیه در دیگر شهرها از جمله سن‌پترزبورگ، ماخاچ قلعه، دربند و...با راهپیمایی ضمن عزاداری و سوگواری در روز عاشورای حسینی، توهین به قرآن کریم را محکوم کردند. همچنین، در شهر دربند داغستان شیعیان با برافراشتن پرچم‌های عزا و ماتم حسینی در خیابان‌های این شهر اهانت به قرآن مجید را محکوم کردند.
شیعیان مقیم سن پترزبورگ نیز ضمن سوگواری در رثای شهادت امام حسین (ع) در حسینیه امام علی (ع) این شهر با در دست گرفتن قرآن کریم، اقدام صورت گرفته در برخی کشورهای غربی در هتک حرمت این کتاب آسمانی را محکوم کرده و حسینیه فاطمه الزهرا (س) در شهر مسکو نیز میزبان آیین سوگواری حسینی در روز عاشورا و اقدام جمعی عزاداران در تکریم قرآن کریم بود.
ماخاچ قلعه پایتخت جمهوری داغستان روسیه نیز صحنه حضور پرشور شیعیان در آیین‌های سوگواری ماه محرم بود. این آیین‌ها با سر دادن تکبیر و ادای احترام به قرآن کریم در اعتراض به بی حرمتی به ساحت این کتاب مقدس در برخی کشورهای اروپایی بود.
عزاداران حسینی در مرکز اسلامی مسکو نیز آیین تکریم قرآن را به جا آوردند. در این مراسم شیعیان عزادار حسینی با سردادن نداری «الله اکبر» اهانت به کتب آسمانی را تقبیح کردند.

انتهای پیام
captcha