مشکلات تمدید مجوز فعالیت مؤسسه اهل‌بیت(ع) حسن‌آباد جرقویه علیا + صوت
کد خبر: 4158856
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

مشکلات تمدید مجوز فعالیت مؤسسه اهل‌بیت(ع) حسن‌آباد جرقویه علیا + صوت

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اهل‌بیت(ع) حسن‌آباد جرقویه علیا از بهانه‌ها و ایرادات اداره ثبت برای تمدید مجوز فعالیت مؤسسه با وجود رفع ایرادت و اصلاحات گفته شده و ارائه صورتجلسات و انجام کارهای امور مالیاتی مؤسسه و تأیید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای آگهی در روزنامه رسمی خبر داد.

تمدید اعتبار پروانه فعالیت

محمدرضا شفیعی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اهل‌بیت(ع) حسن‌آباد جرقویه علیا استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: پیش از این مدیریت مؤسسه برعهده آقای غلامرضا منصوری بود و از سال گذشته مدیریت به من واگذار شد. بلافاصله به دنبال ثبت‌ تغییرات و تمدید مجوز فعالیت و انتشار آگهی در روزنامه رسمی رفتم، اما با مشکلات و بهانه‌گیری‌هایی چون تغییرات و اصلاحات جزئی در عنوان مؤسسه و ایراد‌های از سوی اداره ثبت روبرو شدم که به نظر من این ایرادات کارشناسی شده نیست. به هر حال موارد درخواستی از سوی مؤسسه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصلاح انجام شد، اما هنوز تمدید مجوز مؤسسه در گرو بهانه‌ تراشی‌های اداره ثبت است.

وی اظهار کرد: در ادوار گذشته، مؤسسه دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی با محوریت حفظ قرآن، روخوانی، روان‌خوانی و آموزش تجوید قرآن را ویژه تمام مقاطع سنی برگزار می‌کرد و کماکان ادامه دارد، اما رویکرد مؤسسه را کمی تغییر دادیم تا دوره‌های آموزشی را نیز ویژه دانش‌آموزان داشته باشیم.

شفیعی گفت: در حال حاضر کلاس‌های حفظ عمومی، ترجمه و مفاهیم، آشنایی با قصص قرآنی و تجوید، حفظ جزء سی‌ام قرآن در ایام تابستان با محوریت دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم در حال برگزاری است.

کد

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دبیر آموزش و پرورش هستم، به همین دلیل به فعالیت و جذب دانش‌آموزان به فضای‌ مؤسسه اهمیت می‌دهم، اظهار کرد: تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها حدود 16 نفر است و حتی کلاس‌های مفاهیم و تجوید را با حضور دانش‌آموزان روستای کمال‌آباد برگزار کردیم.

مدیر مؤسسه اهل‌بیت(ع) حسن‌آباد درباره کمبود‌های مؤسسه بیان کرد: مؤسسه با وجود دارا بودن مکان و دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی اما از گرمای تابستان و در زمستان از سرمای آن درامان نیست و ترجیح می‌دهیم در ایام تابستان کلاس‌ها را در فضای مسجد برگزار کنیم، هم فضای بیشتری است و هم گرمای هوا در آنجا زیاد نیست و قرآن‌آموزان با رغبت بیشتری در کلاس‌ها حاضر می‌شوند.

شفیعی اضافه کرد: همچنین مؤسسه دارای کمبود امکانات آموزشی، فقدان سیستم کامپیوتر، چاپگر و ... است که امیدواریم با حمایت خیرین نیز این تجهیزات آموزشی فراهم شود.

وی ادامه داد: مؤسسه در بحث فرهنگی و ستاد جهیزیه نیز فعالیت دارد و در سال گذشته برای 40 زوج ساکن شهرستان، همایش ازدواج آسان را گرفتیم. در کنار آن نیز برنامه‌های ورزشی، اردوهای تفریحی و زیارتی نیز برای قرآن‌آموزان برگزار می‌کنیم، اما به دلیل فاصله حسن‌آباد با شهرضا یا مرکز استان اصفهان، هزینه ایاب و ذهاب زیاد می‌شود که بعضا نیز از عهده دانش‌آموزان و خانواده‌ها خارج است، امیدواریم با همکاری مسئولان و همراهی خیرین گام‌های مثمرثمری در این زمینه برداشته شود.

یادآور می‌شود، اعضای هیئت مدیره مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی اهل‌بیت(ع) حسن‌آباد جرقویه علیا شامل غلامرضا منصوری، عباسعلی قیصری و مصطفی قیصری است. این مؤسسه یکی از توابع اصفهان است که در روستای حسن‌آباد، خیابان امام حسین(ع)، جنب صندوق قرض‌الحسنه غدیر قرار دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha