واحد تولیدی یزدی جایزه ملی کیفیت مبتنی بر مدل جهان اسلام را کسب کرد
کد خبر: 4157396
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

واحد تولیدی یزدی جایزه ملی کیفیت مبتنی بر مدل جهان اسلام را کسب کرد

بانوی کارآفرین یزدی فعال در تولید روغن خوراکی با اشاره به کسب بالاترین نشان اشتهار سه ستاره کیفیت کشور با عنوان جایزه ملی کیفیت ایران مبتنی بر مدل کیفیت جهان اسلام، طرح توسعه این واحد را منوط به اخذ تسهیلات بانکی دانست.

مریم نیک طبع، بانوی کارآفرین یزدیبه گزارش ایکنا از یزد، مریم نیک‌طبع، بانوی کارآفرین یزدی، امروز، در جمع خبرنگاران با اشاره به کسب جایزه کیفیت ملی ایران مبتنی بر مدل کیفیت جهان اسلام گفت: این جایزه بالاترین نشان اشتهار سه ستاره کیفیت کشور است که با شعار کیفیت زیربنای رشد تولید در بین شرکت‌های برتر برگزار و واحد صنایع غذایی نشاط آور یزد توانست آن را کسب کند.

وی ادامه داد: ۵۰۰ شرکت برای کسب این جایزه اقدام کردند که از این میان ۱۴۷ شرکت انتخاب و پس از ارزیابی چهار روزه ممیزان برجسته ملی، ۱۵ شرکت حائز این عنوان شدند که در بخش مواد غذایی، شرکت داتیس موفق به کسب بالاترین کیفیت و این جایزه ملی شد.

نیک طبع در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از عدم موفقیت برای دریافت تسهیلات در راستای به روز کردن تجهیزات و طرح توسعه این واحد گفت: اخذ تسهیلات مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان است اما بانک عامل همراهی لازم را در این زمینه ندارد و پیگیری‌های دو ساله این واحد تاکنون جواب نداده است.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای طرح توسعه آماده شده و در صورتی که اجرا شود، برای 30 الی 50 نفر اشتغالزایی خواهد داشت اما منتظر تسهیلات هستیم که نسبت به خرید تجهیزات آن اقدام کنیم، معتقد هستیم یک واحد تولیدی به پشتوانه مالی نیاز دارد تا بتواند چرخ تولید را نگه دارد.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه این واحد تولیدی تاکنون از ارز ترجیحی یا دیگر حمایت‌های دولتی برخوردار نشده و روغن خام را با نرخ آزاد تأمین می کند بیان کرد: قانون منع صادرات روغن حتی در مورد این واحد که هیچگاه از حمایت‌های دولتی برخوردار نبوده، نیز اعمال می‌شود و روغن باکیفیت این واحد که تا قبل از ابلاغ این قانون تنها صادرات روغن کشور به اتحادیه اروپا بود و می‌تواند ارزآوری برای کشور داشته باشد، اکنون صادر نمی‌شود.

محمدرضا احمدی، مدیربازرگانی و مؤسس این واحد تولیدی نیز در این نشست گفت: این واحد فعالیت خود را از سال 1386 آغاز و در سال 1389 به بهره‌برداری رسید و تاکنون توانسته برای 60 نفر به صورت مستقیم و 120 نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند و اکنون نیز در صدد هستیم این واحد را توسعه داده و برای 30 الی 50 نفر دیگر نیز اشتغال ایجاد کنیم.

احمدی با اشاره به اینکه طرح توسعه این واحد در گرو دریافت تسهیلات است، اضافه کرد: یک سرمایه‌گذار که دغدغه کیفیت محصولات و سلامت مردم را دارد، باید شرایط را برای دریافت تسهیلات فراهم کنند، و برای اینکه توسعه و رشد و رونق تولید انجام شود باید از سرمایه‌گذاران حمایت کرد.

انتهای پیام
captcha