«حسین(ع) در اندیشه مسیحیت» بررسی می‌شود
کد خبر: 4157076
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

«حسین(ع) در اندیشه مسیحیت» بررسی می‌شود

نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «حسین(ع) در اندیشه مسیحیت» سوم مردادماه مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این سازمان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «حسین(ع) در اندیشه مسیحیت» نوشته آنتوان بارا، نویسنده مسیحی و عرب زبان با حضور و سخنرانی غلامحسین انصاری، پژوهشگر و مترجم دینی در محل ساختمان شماره 14 این سازمان برگزار می‌شود.
کتاب حاضر ترجمه‌ای از کتاب «الحسین فی الفکر المسیحی» نوشته «آنتوان بارا»، نویسنده مسیحی و عرب زبان است که علاوه بر تحلیل زندگی و قیام خونین امام حسین (ع) و بهره‌گیری از نظریات اسلام و مسیحیت، وجوه اشتراک دو اندیشه اسلام و مسیحیت را در سیره عملی امام حسین (ع) و عیسی مسیح (ع) بیان داشته و نشان می‌دهد که چگونه این دو اندیشه در یکی از مهم‌ترین قضایای عقیدتی با هم تلاقی کرده و در پایان به یک نتیجه مشترک می‌رسند؛ یعنی حق و عقیده و پاسخ مثبت به ندای رسالت و مبارزه در راه آن با ایمان و فداکاری.
آنتوان بارا توضیح می‌دهد که امام حسین (ع) به خاطر استوار ساختن رسالت پیامبر اکرم (ص) فداکارانه قیام کرد تا سرنوشت امتی را اصلاح کند که به وسیله عده‌ای گمراه منحرف شده بود و این دقیقا همان وضعیتی بود که مسیح (ع) قبلا به خاطر دفاع از سخن حق در جامعه‌ای که نادانی در آن رسوخ کرده و ستم گسترده شده بود، قیام کرد.
در صفحات پایانی کتاب گزیده‌ای از آراء و اندیشه‌های امام حسین (ع) و قیام خونین آن حضرت گرد آمده است.
نویسنده کتاب، مسیحی عاشقی است که سال‌های بسیار از دوران جوانی خود را صرف تحقیق و بررسی درباره زندگی و قیام امام حسین(ع) کرده است تا حقایق مربوط به این شخصیت عظیم تاریخ را از زاویه نگاه خود و از زبان انجیل و پیامبر الهی، عیسی(ع) بیان کند.
او پس از سالیان بسیار پژوهش و مطالعه در منابع مختلف تاریخ اسلام، دست به نگارش کتابی زده است که در نوع خود و از زبان یک مسیحی بی‌نظیر است. این پژوهش تطبیقی، رویکردی تحقیقی، ادبی و عاطفی دارد و نکات جالب و بدیعی در آن به چشم می‌خورد که برای هر مسلمان منصفی شگفت‌انگیز و خواندنی است.
بنابر اعلام این خبر، این نشست تخصصی روز سه‌شنبه (3 مردادماه) ساعت 10 تا 12 از سوی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha