بیانیه شدیداللحن مصر در محکومیت اهانت مجدد به قرآن
کد خبر: 4156796
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

بیانیه شدیداللحن مصر در محکومیت اهانت مجدد به قرآن

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اعطای مجوز رسمی از سوی مقامات سوئد برای تکرار اهانت به قرآن کریم را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از Sada El Balad، وزارت امور خارجه مصر امروز و  در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در استکهلم، پایتخت سوئد را به شدت محکوم می‌کند و این اقدام را چالشی آشکار دانست که فراتر از محدودیت‌های آزادی بیان بوده و احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان را تحریک و به مقدسات آن‌ها را توهین می‌کند.

در این بیانیه آمده است: مصر نگرانی عمیق خود را نسبت به تکرار اعمال تحقیرآمیز دین، گسترش اسلام‌هراسی و افزایش سخنان نفرت‌انگیز در بسیاری از کشورها ابراز می‌کند.

وزارت امورخارجه مصر در این بیانیه از همه کشورها خواست تا مسئولیت‌های خود را در مقابله با این جنایات، جلوگیری از تکرار آن‌ها و پاسخگو کردن عاملان آن برعهده بگیرند و بر اهمیت احترام به تعهدات بین‌المللی برای ترویج همزیستی مسالمت‌آمیز و هماهنگی اجتماعی و گسترش فرهنگ تساهل و پذیرش دیگران تاکید کرد.

روز گذشته، سلوان مومیکا شهروند عراقی ـ سوئدی تحت تعقیب عراق، در اقدامی تحریک برانگیز با حمایت پلیس سوئد، به یک نسخه قرآن اهانت و پرچم عراق را آتش زد.

در پی این اقدام، موجی از نارضایتی جهان اسلام را درنوردید و کشورهای اسلامی با انتشار بیانیه‌هایی یا احضار سفیر سوئد اعتراض خود را به این اقدام ابراز کردند.

در همین راستا، نخست وزیر عراق دستور اخراج سفیر سوئد در بغداد و بازگشت کاردار عراق در استکهلم را صادر کرد.

بر اساس بیانیه رسمی صادره از دفتر نخست وزیر عراق، محمد شیاع السودانی به وزارت خارجه این کشور دستور داد که کاردار عراق در استکهلم را به کشور احضار کند و از سفیر سوئد در بغداد بخواهد که خاک عراق را ترک کند.

انتهای پیام
captcha