بروکویل کانادا صاحب مرکز اسلامی جدید می‌شود
کد خبر: 4154024
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

بروکویل کانادا صاحب مرکز اسلامی جدید می‌شود

مسلمانان بروکویل در کانادا در آستانه اختصاص یک مرکز رسمی برای عبادت‌ها و تجمعات دینی خود از سوی شورای این شهر هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از کانادا نیوز، مسلمانان شهر بروکویل در اونتاریو، به زودی با تصویب شورای شهر دارای مرکز عبادت رسمی خود خواهد شد. ساختمان این مرکز از سوی مسلمانان شهر بروکویل خریداری شده و در صورت تصویب شورای شهر این مکان به عنوان مرکز عبادت مسلمانان رسمیت خواهد یافت، تاکنون هیچ عضوی در شورای شهر بروکویل با این اقدام مخالفتی ابراز نکرده است.

به گفته یکی از ساکنان این شهر مسلمانان از دهه هشتاد میلادی در این شهر ساکن شده‌اند و در سال‌های اخیر به ویژه پس از ورود پناهندگان سوری جمعیت مسلمانان در این شهر افزایش یافته است.

مسلمانان در حال حاضر در خانه‌ها و مراکز غیررسمی به عبادت می‌پردازند. بروکویل به عنوان یک شهر در کنار بزرگراه سریع‌السیر 401، روزهای آخر هفته نیز میزبان جمعیتی از مسلمانان است. ساختمان این مرکز بسیار ساده و به دور از تزئینات مرسوم در دیگر مراکز اسلامی موجود در کانادا است.

این مرکز تاکنون با همکاری کلیسای شهر فعالیت گسترده‌ای را در زمینه پذیرایی از پناهندگان سوری داشته است. موافقت ضمنی شورای شهر بروکویل با فعالیت مرکز عبادت مسلمانان در این شهر را می‌توان به عنوان نشانه‌ای از پذیرش جامعه مسلمان در این شهر و به‌طورکلی کانادا دانست، اگرچه این امر با مخالفت راست‌گرایان و گروه‌های افراطی نژادپرست مواجه است. برخی از ایالت‌های کانادا در سال‌های اخیر شاهد تصویب قوانین محدودکننده علیه مسلمانان به بهانه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی بوده است.

انتهای پیام
captcha