هتك حرمت قرآن کریم در مدرسه‌ای در کانادا
کد خبر: 4128236
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷

هتك حرمت قرآن کریم در مدرسه‌ای در کانادا

تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در کانادا اقدام به پاره‌کردن یک نسخه از قرآن کریم کردند که واکنش گسترده‌ای را درپی داشته است.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه الجزیره، شورای ملی مسلمانان کانادا روز گذشته در توییتی در حساب کاربری خود، نارضایتی خود را از پاره شدن نسخه‌ای از قرآن کریم و تخریب نسخه‌های دیگر در مدرسه‌ای در شرق استان اونتاریو اعلام کرد.

در این توییت آمده است: ما پس از شنیدن گزارش‌هایی مبنی بر پاره‌شدن قرآن در دبیرستان کورتیس، به شدت ناراحت و خشمگین هستیم. ما با مسئولان این مدرسه و والدین دانش‌آموزان در تماس بوده‌ایم.

به گزارش شبکه کانادایی سی بی سی نیوز، یک دانش‌آموز کلاس دوازدهم، هفته گذشته یک نسخه پاره شده از قرآن کریم را در کتابخانه مدرسه پیدا کرده است.

این دانش‌آموز به این شبکه کانادایی گفت: بنیاد دانش‌آموزان مسلمان مراسمی را در مدرسه با عنوان «از یک مسلمان بپرس» برگزار کرد و به همین دلیل نسخه‌ای از قرآن کریم را به زبان انگلیسی در مدرسه در اختیار دانش‌آموزان قرار دادیم تا ببینند.

وی افزود که فیلم ضبط شده مدرسه نشان می‌دهد دانش‌آموزی یکی از قرآن‌های نمایش داده شده را گرفته و آن را پاره می‌کند و با این کار دانش‌آموزان دیگر را تشویق می‌کند تا به نسخه‌های دیگری از قرآن هتک حرمت کنند.

این رخداد باعث شد تا مقامات آموزش و پرورش اونتاریو به آن واکنش نشان داده و ضمن محکوم کردن آن تأکید کنند که نمی‌خواهند دانش‌آموزان مسلمانان به واسطه اتفاقی که رخ داده است، احساس ناامنی کنند.

انتهای پیام
captcha