یک هزار دانشجوی یزدی به اردوهای جهادی اعزام شدند
کد خبر: 4153114
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

یک هزار دانشجوی یزدی به اردوهای جهادی اعزام شدند

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد از فعالیت یک هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان در قالب ۲۷ گروه جهادی در مناطق محروم کشور خبر داد.

افتتاح قرارگاه تابستانی عهد خدمت یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی پورمیرزایی، مسئول بسیج دانشجویی استان یزد در آیین افتتاح قرارگاه تابستانی عهد خدمت استان با اشاره به آغاز اردوهای جهادی تابستانه گفت: ان‌شاءالله در تابستان امسال یک هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان در قالب ۲۷ گروه جهادی در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی و تخصصی در مناطق محروم کشور فعالیت خواهند کرد.

پورمیرزایی ادامه داد: عرصه‌هایی نظیر دندانپزشکی، واکسیناسیون دام، آموزش، ارائه خدمات سلامت و بحث‌های عمرانی و فنی از جمله عرصه‌هایی است که گروه‌های جهادی دانشجویی به صورت تخصصی به آن می‌پردازند.

وی با بیان اینکه تمام هم و غم ما درگیر کردن تمامی دانشجویان در اردوهای جهادی است گفت: حتی اگر دانشجویان تخصص‌های ذکر شده را نداشته باشند و یا به هر دلیلی توان حضور در اردوهای 10 روزه خارج از استان برایشان مقدور نباشد، می‌توانند در طرح شهید عجمیان لذت خدمت‌رسانی به هموطنان را بچشند.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه میان بسیج دانشجویی، آموزش و پرورش، بسیج دانش‌آموزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نوسازی و زیباسازی ۴۰۰ مدرسه در استان هدف‌گذاری شده که توسط گروه‌های جهادی انجام خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد همچنین با اشاره به طرح جهاد تربیتی بیان کرد: دانشجو معلمان استان در تابستان امسال در ۱۰ شهرستان به تدریس مطالب آموزشی به دانش آموزان کمتر برخوردار می‌پردازند.

پورمیرزایی تأکید کرد: گروه‌های جهادی دانشجویی همواره جزء فعال‌ترین و تأثیرگذارترین گروه‌ها بوده‌اند و به خصوص در فصل تابستان که زمان فراغت این عزیزان از تحصیل است، فعالیت جهادی آنان در مناطق کمتر برخوردار کشور رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد.

محمدرضا صمدی، مدیر عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان یزد نیز در این مراسم گفت: امسال مناطق محروم استان گلستان به عنوان منطقه هدف بسیج دانشجویی استان یزد تعیین شده و ان شاالله تا پایان تابستان 120 نفر از برادران در منطقه حاضر خواهند شد.

صمدی اضافه کرد: از سوی دیگر غالب گروه‌های جهادی دانشجویی جهت فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در روستاهای محروم در شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و تفت سازماندهی شده‌اند.

وی با اشاره به عرصه‌های متنوع اردوهای جهادی دانشجویان گفت: دانشجویان امسال طی یک دوره دو ماهه به فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی، رنگ آمیزی مدارس و ارائه خدمات بهداشتی می‌پردازند.

میرجلیلی، فعال دانشجویی نیز در این نشست از راه‌اندازی گروه جهادی رسانه در بسیج دانشجویی استان یزد به منظور پوشش متمرکز اردوهای جهادی خبر داد و اظهار کرد: تیم رسانه جهادی در دو واحد آقایان و بانوان طی تابستان امسال در حوزه تهیه نماهنگ، مستند، فیلمبرداری، عکاسی، نویسندگی و گزارش خبری به‌ طور جدی فعالیت کرده و تمام اقدامات و اخبار گروه‌های جهادی را پوشش می‌دهند.

دبیر گروه جهادی رسانه بسیج دانشجویی گفت: همچنین یکسری بسته محتوایی شامل پوستر تبلیغاتی، مستند، نماهنگ جهادی، معرفی کتاب و... در اختیار مسئولان گروه‌های جهادی قرار داده شده تا برای تبلیغات و محتوای کانال‌های جهادی از این محتواها استفاده شود.

انتهای پیام
captcha