تحسین کتاب نویسنده روس درباره اسلام از سوی مفتی عمان
کد خبر: 4152615
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹

تحسین کتاب نویسنده روس درباره اسلام از سوی مفتی عمان

مفتی سلطان‌نشین عمان کتاب «زمان درک قرآن رسیده است» که توسط نویسنده روس نگارش شده است را تحسین کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه عربی 21، شیخ احمد الخلیلی، مفتی اعظم سلطان‌نشین عمان درباره کتاب یوری میخائیلوف، فیلسوف روسی، اظهار نظر کرد.

این کتاب با عنوان کامل «زمان درک قرآن رسیده است تا اسلام دوباره در تمدن روسیه احیا شود» نوشته شده و اخیرا به زبان عربی ترجمه شده است.

الخلیلی این کتاب را که در آن میخائیلوف از دولت و مردم خود می‌خواهد که برای حفظ نظام خانواده اسلام را پذیرفته و در گسترش اسلام اهتمام داشته باشند تا روسیه مرکز جهان اسلام باشد، تحسین کرد.

وی گفت: برای جست‌وجوی کتاب مذکور بسیار تلاش کردم و به محض اینکه نسخه‌ای از آن به دستم رسید به آن روی آوردم و مشتاقانه آن را از ابتدا تا انتها مرور کردم.

الخلیلی افزود: آنچه در آن دیدم و مرا به خود جذب کرد، این بود که نویسنده در مدارس کشورش در زمانی که مرکز قدرت الحاد در جهان بود به دنیا آمد، بزرگ شد و تحصیل کرد. کشوری که سرسخت‌ترین حامی انقلاب‌های کمونیستی بود، اساساً مخالف مذهب بود و به دنبال تحمیل الحاد بود تا اینکه جایگزین اندیشه دینی شود. من به واسطه نگاهی که نویسنده کتاب نسبت به اسلام دارد، متقاعد شدم که قدرت و عظمت اسلام با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

کتاب یوری میخائیلوف برای اولین بار در سال 2007 منتشر شد، اما ترجمه آن به عربی با بیش از 15 سال تأخیر انجام شد.

میخائیلوف معتقد است که اسلام دینی یکپارچه و قرآن کریم کتابی عمیق و دشوار است و در اظهارات قبلی خود می‌گوید: هنگامی که قرآن را می‌خواندم، احساس می‌کردم که در برابر قلعه‌ای باشکوه و خوش ساخت قرار گرفته‌ام. قلعه‌ای که در آن یک سیستم یکپارچه و منسجم و آموزه‌های بزرگ انسانی وجود داشت.

انتهای پیام
captcha