حماس واکنش ترکیه و امارات به عملیات قدس را تأسف‌آور توصیف کرد
کد خبر: 4117864
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲

حماس واکنش ترکیه و امارات به عملیات قدس را تأسف‌آور توصیف کرد

جنبش مقاومت اسلامی حماس بیانیه‌های منتشر شده از سوی وزاتخانه‌های خارجه دو کشور ترکیه و امارات متحده عربی در واکنش به عملیات شهادت‌طلبانه قدس در باعث تأسف دانست.

به گزارش ایکنا، به نقل از اسپوتنیک، حازم قاسم، سخنگوی حماس در سخنانی در واکنش به محکومیت عملیات شهادت‌طلبانه قدس از سوی ترکیه و امارات متحده عربی، گفت: باعث تأسف است که وزارت‌های خارجه امارات و ترکیه عملیات قهرمانانه قدس را تروریستی معرفی می‌کنند؛ چراکه این همان توصیفی است که رژیم صهیونیستی و ایالات متحده از آن بهره‌برداری می‌کنند.

وی افزود: تروریسم واقعی، توسط رژیم صهیونیستی انجام می‌شود که سرزمین فلسطین را اشغال کرده و هر روز مردم ما را قتل عام می‌کند، مردم ما حق دارند در برابر اشغالگری مقاومت کنند و به جنایات آن پاسخ دهند و این یک موضوع مشروع در قوانین بین‌المللی است.

طارق عزالدین، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری نیز در سخنانی تأکید کرد که گزینه‌های مقاومت برای پاسخگویی به هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی آماده است.

وی افزود: امکان ندارد صهیونیست‌ها در توطئه‌ها و نقشه‌ها به اهداف خود دست یابند زیرا ما در قبال تجاوزهای آن‌ها دست بسته نخواهیم ماند. پاسخ به جنایت‌های اشغالگران از قلب قدس که نماد مقاومت است، داده شد.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری تصریح کرد: مواضع کشورهای سازشکار را محکوم می‌کنیم و تاریخ، این موضع‌گیری‌های شرم‌آور را که با وجدان زنده ملت‌های عربی و اسلامی بیگانه است، فراموش نخواهد کرد.

شیخ احمد بن حمد الخلیلی، مفتی عمان هم روز شنبه از عملیات شهادت طلبانه شامگاه جمعه در قدس اشغالی  تمجید و با صدور بیانیه‌ای به مقاومت در فلسطین اشغالی و نوار غزه درود فرستاد.

در این بیانیه آمده است: ما از اعماق قلب خود به مقاومت شجاع داخل اراضی اشغالی و نوار غزه درود می‌فرستیم و از خداوند بزرگ می‌خواهیم که پیروزی را به زودی میسر سازد.

انتهای پیام
captcha