پخش رادیویی بیانات رهبری در دیدار کارگزاران حج در غنا
کد خبر: 4150499
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

پخش رادیویی بیانات رهبری در دیدار کارگزاران حج در غنا

بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار کارگزاران حج در جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان، در برنامه رادیویی با عنوان «حج، قرارگاه اصلی امت اسلام» از شمال تا جنوب غنا منتشر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان، بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار کارگزاران حج در جمهوری اسلامی ایران با عنوان «حج، قرارگاه اصلی امت اسلام» در قالب برنامه‌های رادیویی از شمال تا جنوب غنا منتشر شد.

شهر باوکو، بزرگترین شهر مسلمان‌نشین در ناحیه شمال شرقی غنا و یکی از بزرگترین شهرهای مسلمان‌نشین در غناست. جمعیت شیعه در این شهر با سه مدرسه ابتدایی اسلامی و دو مسجد، حضور پررنگی دارد. این شهر با کشورهای بورکینافاسو و توگو همسایه و همجوار است و در نتیجه شهر را به یکی از متنوع‌ترین شهرهای کشور از نظر فرهنگی تبدیل می‌کند. برای انتشار پیام حج مقام معظم رهبری در سراسر غنا، یک برنامه رادیویی در این شهر اجرا شد.

لینک این گزارش در پلتفرم فیسبوک به نشانی https://fb.watch/lmpbHWojDT/?mibextid=RUbZ1f در دسترس علاقه‌مندان است.

همچنین، برنامه دیگری در منطقه ساوانا در کشور غنا در شهر بولی برگزار شد. بولی مرکز شهر بوله، ناحیه‌ای در منطقه ساوانا در شمال غنا است. ناحیه بوله مساحتی معادل 4800 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و جمعیتی در حدود 87656 نفر دارد. این شهر دارای جمعیت شیعه کم جمعیت اما پر جنب و جوش است. شیخ محمد ابوجاجه که نماینده مجمع اهل بیت(ع) در غنا و همچنین، از علمای برجسته شیعه از اهالی این شهر هستند.

به مناسبت مراسم حج، شیخ حسین سیدو واتارا (مبلغ شیعه در شهر) پیام رهبری را به زبان محلی گونجا به مردم ارائه کرد. لینک گزارش زنده در پلتفرم فیسبوک به نشانی https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=637821247987441&id=100022442463324&mibextid=Nif5oz قابل دریافت است.

همچنین پیام حج مقام معظم رهبری در شهر بولگاتانگا، مرکز منطقه شمال شرقی منتشر شد. شهر بولگاتانگا یک شهر با ساکنین اغلب مسیحی  است و در عین حال با جمعیت بسیار قابل توجهی  از مسلمان شیعه ادغام شده است. جامعه شیعه بسیار نوپایی که یک مسجد و دو مدرسه اسلامی برای آموزش کودکان در اختیار دارد.

به مناسبت مراسم حج، شیخ عبد الولی (مبلغ شیعه در شهر)، پیام رهبری را به زبان محلی گونجا برای مردم تبیین کرد که در نشانی https://fb.watch/lmwcgoVYam/?mibextid=VhDh1V  دسترس است.

برنامه رادیویی دیگر در منطقه ساوانا – غنا در شهر سالگا یکی از قدیمی‌ترین شهرهای غنا با تاریخ بسیار طولانی از حضور مسلمانان اجرا شد که در مرکز کشور در منطقه ساوانا غنا واقع شده است. مسلمانان اکثریت شهر را تشکیل می‌دهند که در مجموع جمعیتی حدود 40،000 نفر را شامل می‌شود و از این جمعیت، اقلیت مسلمانان شیعه حضور فعال و بسیار پرشور و معنوی دارند و در همین حال حومه این  شهر عمدتاً توسط جمعیت غیرمسلمان احاطه شده است.

شیخ عبد الولی (مبلغ شیعه در شهر) پیام رهبری را به زبان محلی گونجا برای مردم تبیین کرد.

این پیام همچنین در پرخواننده‌ترین روزنامه‌های آنلاین در غنا منتشر شد که می‌توان از طریق لینک https://myafricatoday.net/2023-hajj-speech-delivered-by-the-supreme-leader-of-iran-ayatollah-sayyid-ali-khamenei/  ، https://newsghana.com.gh/2023-hajj-speech-delivered-by-the-supreme-leader-iran-ayatollah-sayyid-ali-khamenei/   و http://opr.news/59b14ff3230619en_gh?link=1&client=news  آن را دریافت کرد.
 

انتهای پیام
captcha