نمایشگاه صنعت حلال در تاتارستان برگزار شد + فیلم
کد خبر: 4142365
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

نمایشگاه صنعت حلال در تاتارستان برگزار شد + فیلم

نمایشگاه بین‌المللی صنعت حلال روسیه با مشارکت 16 کشور روزهای 28 و 29 اردیبهشت در کازان، پایتخت تاتارستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، در خلال همایش بین‌المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام در کازان، پایتخت جمهوری تاتارستان،  نمایشگاه بین‌المللی سالانه صنعت حلال روسیه «RUSSIA HALAL EXPO-2023» برپا شد.

در مراسم افتتاحیه مارات خسنولین، معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه؛ رئیس‌جمهوری تاتارستان، رستم مینیخانوف رئیس گروه چشم‌انداز راهبردی روسیه و جهان اسلام؛ کوخیر رسول‌زاده، نخست‌وزیر جمهوری تاجیکستان؛ ماکسیم رشتنیکوف وزیر توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه؛ احمد کاوسا سنگندو، معاون دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در امور اقتصادی و همچنین شرکت‌کنندگان در مجمع حضور داشتند.

مارات خسنولین در سخنانی تأکید کرد که روسیه و کشورهای اسلامی با پیوندهای قوی دوستی و احترام عمیق به هم پیوند خورده‌اند. وی افزود: علاوه بر این، ماهیت استراتژیک این مشارکت نه تنها روابط را تقویت می‌کند، بلکه چشم‌اندازهای جدیدی را نیز باز می‌کند. رشد تجارت بین روسیه و کشورهای OIC تقریباً 30 درصد در طول 3 سال گذشته  افزایش یافته که نشانه این روابط حسنه است.

معاون نخست‌وزیر روسیه خاطرنشان کرد: من معتقدم که با متحد کردن نیروها، با هم می‌توانیم بر چالش‌های موجود غلبه کنیم و به رفاه مردم خود دست یابیم.

کوخیر رسول‌زاده نیز به نوبه خود از نقش این مجمع در تقویت و گسترش بیشتر همکاری‌های روسیه و تاجیکستان در زمینه سرمایه‌گذاری و همکاری متقابل قدردانی کرد.
رستم مینیخانوف، رئیس گروه چشم‌انداز راهبردی روسیه و جهان اسلام از حمایت دولت فدراسیون روسیه در برگزاری این مجمع قدردانی و از مقامات سازمان همکاری اسلامی که با تاتارستان و روسیه فعالانه همکاری می‌کنند، تشکر ویژه کرد.

 لازم به ذکر است اکسپو حلال روسیه بزرگترین نمایشگاه سرمایه‌گذاری و پروژه‌های زیربنایی روسیه است که فضایی منحصر به فرد برای ترویج و توسعه پروژه های تجاری، بستری برای ایجاد گفت‌و‌گوی سازنده است.

امسال 16 کشور از جمله آذربایجان، بحرین، مصر، اندونزی، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، عربستان سعودی، مالزی، امارات متحده عربی، پاکستان، روسیه، ترکیه، ازبکستان، فیلیپین و سوئیس در این نمایشگاه حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha