حمله افراد ناشناس به دو مسجد در ایالت مینه سوتا
کد خبر: 4136754
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱

حمله افراد ناشناس به دو مسجد در ایالت مینه سوتا

در عرض دو روز دو مسجد در ایالت مینه سوتا هدف حمله فرد و یا افراد ناشناس قرار گرفته و به آتش کشیده شدند.

به گزارش ایکنا، به نقل از الجزیره، دو مسجد در مینیاپولیس واقع در ایالت مینه سوتا آمریکا در دو روز گذشته دچار آتش‌سوزی شده است.

براساس اعلام اداره آتش‌نشانی مینیاپولیس، اولین آتش‌سوزی عصر یکشنبه در مرکز مسجد اسلامی عمر رخ داده است و نیروهای نیروهای آتش‌نشانی توانستند این آتش را خاموش کنند.

براساس اعلام سازمان آتش‌نشانی روز دوشنبه آتش‌سوزی دیگری در پشت بام ساختمان سه طبقه مرکز اسلامی الرحمه واقع در خیابان بلومینگتون رخ داده است.

تصاویر و ویدئوهایی که توسط مرکز روابط آمریکایی ـ اسلامی «CARE» مینه ‌سوتا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، آثار آتش‌سوزی مسجد و همچنین یک فرد ناشناس که گمان می‌رود در این دو حادثه دست داشته باشد را نشان می‌دهد.

جیلانی حسین، مدیر اجرایی مرکز  CARE در مینه ‌سوتا، در سخنانی پیرامون این موضوع گفت که می‌خواهد این حادثه به‌عنوان یک جرم احتمالی ناشی از نفرت علیه مسلمانان بررسی شود.

سال گذشته، سازمان ملل متحد نسبت به افزایش سخنان نفرت‌نگیز علیه مسلمانان هشدار داده بود.

علی‌رغم رأی کنگره آمریکا به پیش‌نویس قطعنامه مبارزه با اسلام‌هراسی در جهان، سازمان‌های اسلامی در ایالات متحده آمریکا معتقدند که سخنان نفرت‌انگیز علیه اسلام و مسلمانان در این کشور به سطح یک اپیدمی رسیده است.

انتهای پیام
captcha