تجمع اعتراضی در محکومیت خشونت علیه مسلمانان در «مینه‌سوتا»
کد خبر: 3915757
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

تجمع اعتراضی در محکومیت خشونت علیه مسلمانان در «مینه‌سوتا»

پس از حمله اسلام‌ستیزان به امام جماعت مسجدی در شهر بلومینگتون در ایالت مینه‌سوتای آمریکا، گروهی از مردم این شهر در حمایت از او و محکومیت خشونت علیه مسلمانان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از  ابوت اسلام؛ هفته گذشته امام جماعت مسجد باب الفاروق در شهر بلومینگتون در حومه مینیاپلیس در ایالت مینه‌سوتای آمریکا هنگام عزیمت برای اقامه نماز مغرب مورد حمله دو جوان قرار گرفت.
 
به گفته پلیس، دو فرد مهاجم شانه محمد مختار، امام جماعت این مسجد را شکستند و او را در نزدیکی مسجد رها کردند.

در پی این حادثه، تعدادی از مردم این شهر در اعلام حمایت از مسلمانان، اطراف این مسجد تجمع کردند.

کارن ویلیس، یکی از سازمان‌دهندگان این تجمع گفت: پاسخ من به عنوان یک سفیدپوست به این حادثه آن است که دیگر نباید تکرار شود؛ این حادثه که طی آن شانه این امام جماعت شکسته نشان‌دهنده خشونتی است که روز به روز بیشتر می‌شود.

محمد عمر، متولی این مسجد می‌گوید: تبعیض و خشونت علیه این مسجد، مسلمانان را نگران کرده است. هر چند ماه یک بار حادثه‌ای برای اعضای این مسجد اتفاق می‌افتد.

حمله به امام جماعت این مسجد، نخستین حادثه از این دست نیست. در سال 2017 گروهی از شهر ایلینوی به سمت بلومینگتون حرکت کردند و قصد بمب‌گذاری در این مسجد را داشتند. یکی از این افراد که دستگیر شد، اعتراف کرد که با این اقدام قصد داشته مسلمانان را وادار به خروج از آمریکا کند.

از سال 2017، همسایگان مسجد و دیگر حامیان مسلمانان، در هنگام برگزاری نمازهای جمعه برای حمایت از نمازگزاران، اطراف مسجد جمع می‌شوند.
انتهای پیام
captcha