افزایش جوایز مسابقات بین‌المللی قرآن مصر
کد خبر: 4136067
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

افزایش جوایز مسابقات بین‌المللی قرآن مصر

وزارت اوقاف مصر با اشاره به جزئیات برگزاری سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور در سال 2024 اعلام کرد که جوایز این دوره از مسابقات نسبت‌ به سال‌های قبل افزایش می یابد.

به گزارش ایکنا به نقل از بوابه فیتو، وزارت اوقاف مصر از برگزاری سی امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم این کشور در سال 1445 هجری قمری ( 2024 م) در رشته‌های حفظ قرآن کریم، تلاوت، ترتیل و تفسیر خبر داد.

این مسابقات که در سال آینده جوایز آن به سه میلیون پوند مصری (معادل 99 هزار دلار) افزایش می‌یابد در بخشهای زیر برگزار می‌شود:

بخش اول: حفظ قرآن کریم با لحن و تفسیر و درک مقاصد کلی آیات برای داوطلبان غیر از امامان مساجد، وعاظ، اعضای هیأت علمی و همکاران آنان، مشروط بر اینکه سن در زمان ثبت نام از 35 سال بیشتر نباشد. در این بخش به نفر اول  300000 پوند مصر (معادل 9900 دلار)، نفر دوم 250 هزار پوند  و نفر سوم 200 هزار پوند جایزه داده خواهد شد.

بخش دوم: حفظ قرآن کریم و قرائت آن برای غیر عرب زبانان مشروط بر اینکه سن در زمان ثبت نام از 30 سال بیشتر نباشد.

بخش سوم برای نوجوانان: حفظ قرآن کریم با درک معانی لغت و تفسیر سوره یوسف مشروط بر اینکه سن در هنگام ثبت نام از 12 سال بیشتر نباشد. در این بخش 200 هزار پوند مصر جایزه داده می‌شود.

بخش چهارم: حفظ قرآن كريم با ​​قرائت و تفسير و درك مفاهیم كلی آن برای ائمه مساجد، وعاظ، اعضاي هيأت علمی و همکاران آنان، مشروط بر اينكه سن آنها هنگام ثبت نام از 40 سال بيشتر نباشد. جوایز این بخش نیز، 300 هزار و 250 هزار  پوند است.

بخش پنجم ویژه علاقمندان به قرآن (حفظ قرآن با درک معانی و اهداف کلی آن) مشروط بر اینکه سن داوطلب از 30 سال بیشتر نباشد. در این بخش 200 هزار پوند مصر جایزه داده خواهد شد.

بخش ششم: حفظ قرآن کریم از سوی خانواده‌ها با درک معانی و اهداف کلی آن مشروط بر اینکه تعداد اعضای خانواده حافظ از سه نفر کمتر نباشد در این بخش به خانواده برتر 400 هزار پوند مصر جایزه داده می‌شود. شرکت داوطلبان در این بخش مشروط به این است که خانواده قبلاً مقام اول مسابقه را کسب نکرده باشند.

همچنین چندین جایزه تشویقی 150 هزار پوندی دیگر به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.

شرکت در تمامی بخش‌های این مسابقه برای بانوان و آقایان آزاد است، مشروط بر اینکه شرکت کننده قبلاً در هیچ یک از مسابقات سال‌های قبل مقام اول یا دوم را کسب نکرده باشد. 

انتهای پیام
captcha