موقعیت بخش مؤسسات در نمایشگاه قرآن همچنان نامناسب بود + عکس
کد خبر: 4135477
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
زهرا بادی:

موقعیت بخش مؤسسات در نمایشگاه قرآن همچنان نامناسب بود + عکس

مدیر مؤسسه اُسوه تهران گفت: موقعیت مکانی بخش مؤسسات قرآنی در سی‌اُمین نمایشگاه قرآن به دور از انتظار تشکل‌های قرآنی و در یک کلمه ناباورانه بود. امیدواریم با توجه به اینکه در اسفند 1402 شاهد برپایی نمایشگاه سی‌و یکم هستیم به درخواست‌ها در تصمیمات آتی اهتمام داشته باشند.

زهرا بادی، مدیر مؤسسه اسوه تهرانبه گزارش ایکنا، نشستی با حضور تعدادی از مدیران مؤسسات قرآنی طی بهمن 1401 در خبرگزاری بین‌المللی قرآن برگزار شد و از دست‌اندرکاران امر خواسته شد تا بخش نهادهای مردمی از بهترین جانمایی در راهروی اصلی و غرفه‌آرایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن برخوردار باشد.

زهرا بادی، مدیر مؤسسه اُسوه تهران از جمله حاضران در این نشست نیز از حضور معدودی از مؤسسات خاص و شاخص در مکان‌های خوب و راهروهای اصلی و مکان‌هایی که بیشتر در دید بازدیدکنندگان است و حضور سایر مؤسسات در راهروهای جانبی یا داخل بخش، گلایه کرد. موضوعی که در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن جامه عمل پوشانده نشد.

بخش مؤسسات قرآنی در غربتی به دور از انتظار، حوالی راهروی ۱۰۵، انتهای راهرو، جانمایی و این مکان نامناسب نیز موجب کم‌رونقی بخش شده بود. با توجه به سابقه 9ساله این مؤسسه و درخواست‌های گفته شده و میزان عملیاتی شدن آن با زهرا بادی گفت‌وگویی داشتیم. وی گفت: در نگاه اول حضور در نمایشگاه قرآن موجب کسب تجربه تازه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های سایر مؤسسات و تعامل بیش از پیش با پیشکسوتان و اساتید امور دینی، مذهبی و قرآنی است.


بیشتر بخوانید؛


تجلیل از مؤسسه اسوه تهران

بادی ادامه داد: اما با توجه به اینکه در اسفند سال 1402 شاهد برپایی سی‌و یکمین نمایشگاه قرآن خواهیم بود، امیدواریم مسئولان در تصمیم‌های آتی خود به توانمندی‌های علمی و تجربی مؤسسات اهتمام لازم را داشته باشند و خلاقانه برای ایجاد یک مجموعه بزرگ قرآنی و فرهنگ‌ساز بین‌المللی تصمیم‌گیری کنند.

مدیر مؤسسه اسوه تهران از جانمایی نامناسب بخش مردم‌نهاد در سی‌امین نمایشگاه قرآن گلایه کرد و گفت: با توجه به اینکه موضوع اصلی نمایشگاه، قرآن است و مسئولان نیز در صحبت‌هایشان بارها به حمایت از ظرفیت مردمی تأکید کردند، ولی متاسفانه سالن مؤسسات قرآنی و بخش مردم‌نهاد در سی‌اُمین نمایشگاه قرآن بسیار دور از چشم بازدیدکنندگان بود به طوری که فضایی که برای مؤسسات قرآنی در نظر گرفته شده بود، گویا فعالیت قرآنی ـ مردمی در حاشیه قرار گرفته بود.

وی به عدم نور کافی در غرفه‌های مؤسسات قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مشکلات قابل توجه عدم هماهنگی لازم بین مسئولان ذیربط جهت رفع موانع و مشکلات پیش‌روی مؤسسات قرآنی در نمایشگاه‌ سی‌ام و عدم پاسخ قانع‌کننده به غرفه‌داران بود.

بادی ادامه داد: همچنین در فضای نمایشگاه قرآن شاهد سر و صدای بیش از حد و غیر استاندارد(آلودگی صوتی بسیار) از سوی برخی از غرفه‌داران و عدم تذکر به موقع و پیشگیری جهت رفع سلب آسایش دیگر غرفه‌داران (با توجه به حضور هفت ساعته غرفه‌داران در نمایشگاه) بودیم.

مدیر مؤسسه اسوه تهران به عدم تناسب واگذاری ابعاد غرفه‌ها نسبت به طرح ارائه شده اشاره کرد و گفت: با وجود اهداف‌ از پیش تعیین شده به ویژه جذب حداکثری مخاطبان اما فضای اختصاص داده شده به غرفه‌ها، مناسب ارائه خدمات در نظر گرفته شده از سوی مؤسسات نبود که قطعاً همین امر در عدم خروجی مناسب از اهداف تعیین شده بی‌تأثیر نبوده است.

وی ادامه داد: از دیگر نابسامانی‌های نمایشگاه سی‌ام می‌توان به تحمیل هزینه مالی پذیرایی برای کارشناسان و میهمانان دعوت شده به غرفه و عدم تعیین و ارسال  قیمت‌های  استاندارد وسایل و اقلام کرایه‌ای برای غرفه از جمله LCD، آبسردکن، میز، صندلی، کانتر و ... از سوی مسئولان مربوطه بود که همین امر باعث نوسانات قیمت طی آن ایام و کرایه اقلام مورد نیاز با هر قیمتی که پیمانکار تعیین می‌کرد، شد.

بادی به ارائه گزارش از فعالیت مؤسسه و بازدید حدود هزار و 455 نفر از غرفه مؤسسه اسوه تهران طی 14 روزه نمایشگاه  اشاره کرد و گفت: مسابقه و طرح «خانواده با نشاط در معیت قرآن و عترت» در غرفه اجرا شد که 850 نفر در آن شرکت‌ کردند و به این افراد هدایایی اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه از کل بازدیدکنندگان غرفه در سی‌امین نمایشگاه قرآن قریب به 687 نفر فرم‌های ثبت‌نام و حضور در کلاس‌های مؤسسه را تکمیل کردند، افزود: همچنین تعداد 12 نفر از جوانان در شرف ازدواج از مشاوره کارشناسان حاضر در غرفه بهره‌مند شدند و تعداد 45 نفر از دختران در گروه سنی 15 تا 21 سال جذب واحد دختران زهرایی اسوه شدند.

بادی به حضور سرزده حجت‌الاسلام والمسلمین شمس، رئیس قرآن و عترت اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در غرفه مؤسسه اشاره کرد و در پایان از زحمات مسئولان و اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت طی ایام برپایی نمایشگاه قرآن قدردانی کرد.

یادآور می‌شود، بخش نهادها و مؤسسات قرآنی سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شاهد حضور ۴۵ مؤسسه قرآنی در عرصه‌های مختلف نرم‌افزاری، دانش‌بنیان، آموزشی و پژوهشی و ... بود.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اسوه تهران در آخرین شب برپایی سی‌اُمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن جزو ۱۴ غرفه برتر بخش مؤسسات مردمی برگزیده و از سوی مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت تجلیل شد.

سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha