کم‌رونقی بخش مؤسسات قرآنی نمایشگاه به دلیل جانمایی نامناسب + عکس
کد خبر: 4131984
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

کم‌رونقی بخش مؤسسات قرآنی نمایشگاه به دلیل جانمایی نامناسب + عکس

امسال نیز به مانند سال‌های گذشته شاهد جانمایی نامناسب بخش مؤسسات قرآنی در فضایی دور از دسترس، در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هستیم.

بخش مؤسسات قرآنی

به گزارش خبرنگار ایکنا، بخش مؤسسات قرآنی ـ مردمی سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با وجود حضور ۴۵ مؤسسه، در فضایی دور از انتظار تعبیه شده است.

بخش‌های حجیم با فضاسازی زیبای دختران و بانوان، نوآوری و دانش‌بنیان، متاهیئت و ده هشتادی‌ها را که پشت سر می‌گذاریم، بخش مؤسسات قرآنی در غربتی به دور از انتظار، حوالی راهروی ۱۰۵، انتهای راهرو جانمایی شده است؛ درست جنب باشگاه نسل آرمان و نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی.

انتظار می‌رفت حداقل با اعتراض و نقدها به جانمایی موسسات در سال گذشته، امسال فضایی مناسبت‌تر در اختیار مؤسسات قرآنی مردمی قرار می‌گرفت.

متأسفانه فضایی که برای مؤسسات قرآنی در نظر گرفته شده به دلیل نورپردازی نامناسب، فاقد هرگونه جذابیت برای مخاطب و بازدیدکننده است.

در این بخش شاهد غرفه‌های مجموعه آموزشی کتاب‌دانه با محوریت کمک به بهتر و بیشتر خواندن، مهد قرآن کریم حضرت فاطمه الزهرا(س) زارچ یزد «خونه ملافاطمه صغری»، مؤسسه ثاقب، مؤسسه آموزش مکالمه عربی مبین، مرکز نوآوری دینا و ... هستیم که در این میان جای خالی برخی از مؤسسات قرآنی که هر ساله در نمایشگاه حضور پررنگ داشتند چون مکتب القرآن، جامعةالقرآن و ... به چشم می‌خورد. البته حضور غرفه بیمه معلمین قرآنی و راهنمای مؤسسات قرآنی به فراخور دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی از نوآوری های امسال در این بخش است.

اگر چه در راهروی ستون‌های ۱۱۳ تا ۱۱۱ نیز تعدادی از غرفه‌ها را به مؤسساتی چون بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، مهد قرآن، مدرسه مجازی مادران نخبه‌پرور، بنیاد قرآن و مکتب قرآن امام رضا(ع) اختصاص داده‌اند.

همچنین دو موسسه یهدین وابسته به اتحادیه کشوری و یکی از غرفه‌های مرکز نوآوری دینا نیز در بخش دانش‌بنیان نمایشگاه مستقر هستند.

یادآور می شود، سی امین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا ۲۶ فروردین ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ پذیرای بازدیدکنندگان در مصلای امام خمینی(ره) است.

انتهای پیام
captcha