نمایشگاه‌های قرآن نیاز به نوآوری و خلاقیت بیشتری دارند
کد خبر: 4132017
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
معاون استاندار فارس در غرفه ایکنا:

نمایشگاه‌های قرآن نیاز به نوآوری و خلاقیت بیشتری دارند

فرخ‌زاده با بیان اینکه به‌طور کلی نمایشگاه‌های قرآنی در سطح کشورمان نمایشگاه‌های مغفولی هستند به این معنا که به اندازه سایر نمایشگاه شاید کمتر به آن‌ها توجه می‌شود، گفت: این نمایشگاه‌ها نیاز به نوآوری و خلاقیت بیشتری دارند تا مردم بتوانند حضور مؤثری در آن‌ها داشته باشند.

محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، نمایشگاه قرآنمحمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن با حضور در غرفه ایکنا در گفت‌وگو با ایکنا از فارس گفت: جلسه هماهنگی مربوط به نمایشگاه قرآن استان تقریباً از یک ماه و نیم پیش در استانداری با محوریت معاونت امور زائران و گردشگری برگزار شد و در آن جلسه ایده‌های مختلفی بررسی شد و سرجمع این ایده‌ها منجر به برگزاری این نمایشگاه شد.

وی با بیان اینکه به‌طور کلی نمایشگاه‌های قرآنی در سطح کشورمان نمایشگاه‌های مغفولی هستند به این معنا که به اندازه سایر نمایشگاه شاید کمتر به آن‌ها توجه می‌شود، افزود: این نمایشگاه‌ها نیاز به نوآوری و خلاقیت بیشتری دارند تا مردم بتوانند حضور مؤثری در آن‌ها داشته باشند.

فرخ‌زاده اظهار کرد: در کشورمان آنقدر که به مباحث دیگر توجه کرده‌ایم، به زیرساخت‌های اساسی مانند قرآن توجه نشده است و اگر امروز به کانون‌ خانواده‌ها برگردیم مشاهده خواهیم کرد که چقدر گاهی اوقات قرآن مهجور است.

متناسب با مباحث قرآنی تولید محصول نکردیم

معاون استاندار فارس ادامه داد: همچنین متناسب با مباحث قرآنی تولید محصول و خدمات هم نکردیم به این معنا که باید آموزه‌های قرآن را برای سطوح و سنین و اقشار مختلف متناسب‌سازی کنیم و محصولاتی که جذاب است برای آنان تولید کنیم.

وی یادآور شد: امروز با موج عظیمی از فناوری اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مواجه هستیم، اما متناسب با این‌ها نتوانستیم در عرصه قرآن کار تولید کنیم، در صورتی که باید چندین برابر در این عرصه کار کنیم.

فرخ‌زاده با یادآوری حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند در جهان اسلام مؤذن خوش صدایی، طبیب حاذقی، قاضی عادلی و... را پیدا نمی‌کنید، مگر اینکه از شیعیان ما باشند، گفت: آموزه‌های قرآن انشعاباتی دارد و یکی از آن مباحث مربوط به اصول و فروع دین است و نماز نیز فروع دین است که نماد آن اذان است، اما امروز در جامعه اسلامی فعالیت در عرصه تربیت مؤذن هم نمی‌بینیم.

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه در مدارس و صداوسیما بر روی موضوع صوت و لحن و آموزش‌های عمومی و فراگیر کار خوبی انجام نمی‌دهیم، افزود: این عرصه فضای گسترده‌ای دارد و باید همه به آن توجه کنند.

وی اظهار کرد: زمانی که در معاونت فرهنگی شهرداری شیراز فعالیت می‌کردم در شیراز چند دارالقرآن ساختیم و انتظار داشتیم که بحث شهر و استان قرآنی با آن رویکردی که رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت حافظان قرآن داشتند، محقق کنیم یعنی این زیرساخت‌ها موجود است و تمام ادارات و دستگاه‌ها و سازمان‌ها زیرساخت‌هایی دارند پس در کشورمان از این بابت فقری نداریم بلکه به نظر می‌آید فقر در حوزه اطلاع‌رسانی و آموزش است که باید به این مقوله‌ها هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

فرخ‌زاده در ادامه مجدداً به نمایشگاه قرآن فارس اشاره کرد و گفت: بالاخره هر فعالیتی فراز و فرودهایی دارد و نمایشگاه قرآن هم مستثنی از این قضیه نیست و در جاهایی کار بهتر ارائه شده است و در جاهایی هم ضعیف‌تر اما به‌طور کلی به نظر می‌آید نمایشگاه بار خوبی دارد ولی تبلیغات شهری برای آن مقداری است و مجموعه‌های بخش خصوصی و شهرداری می‌توانند کمک خوب و شایانی در این زمینه انجام دهند تا مردم به سمت مسائل قرآنی روی آورند.

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس تصریح کرد: یکی از نوآوری‌هایی که در جلسه هماهنگی استانداری به آن رسیدیم، بحث گره زدن مباحث قرآنی با موضوع حج بود که در این راستا نمایشگاه حج و زیارت هم کنار نمایشگاه قرآن برپا شد و در آن آموزش سفر حج به حجاج ارائه می‌شود تا کمک خوبی به رونق فضای این نمایشگاه‌ها هم انجام شود.

انتهای پیام
captcha