طرح «شهر نماز، شهر قرآن» در منطقه سيستان پایان یافت + عکس
کد خبر: 4126495
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰

طرح «شهر نماز، شهر قرآن» در منطقه سيستان پایان یافت + عکس

طرح «شهر نماز، شهر قرآن» با آموزش قریب به هزار مربی و مادر علاقه‌مند به مدت 10 روز در پنج شهر منطقه سيستان برگزار شد و امروز، 15 اسفند پایان یافت.

طرح رایگان «شهر نماز، شهر قرآن»به گزارش ایکنا، طرح رایگان «شهر نماز، شهر قرآن» با تدریس مهدی فاضلی، کارشناس تکنولوژی آموزشی و ارشد روان‌شناسی، پس از 10 روز اجرا در پنج شهرستان منطقه سیستان، امروز، 15 اسفندماه پایان یافت.

علی سرگزی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با حضور در دوره «شهر نماز» نیمروز از مدیران اجرایی طرح و آموزگاران حاضر در این طرح تشکر كرد و گفت: شهر نماز، احیای سنت شیرین نماز و قرآن ویژه كودكان یک شهر است كه طی تلاشی هماهنگ و لازم از سوی آموزش و پرورش و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مؤسسه قرآن و عترت خادم‌الرضا(ع) کوثر زابل انجام شد.

وی به استقبال قریب به هزار مربی و مادر از این طرح در پنج شهر زابل، زهك، هیرمند، هامون و نیمروز اشاره کرد و افزود: استفاده از زبان شعر، قصه و بازی طی این طرح در روند آموزش قرآن برای كودكان زمینه‌های جذب را فراهم می‌کند.

سپس حجت‌الاسلام حسن صیادی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا(ع) کوثر زابل ضمن تشکر از همراهی دو دستگاه در اجرای این طرح در منطقه سیستان آن هم به صورت رایگان، گفت: پس از دوران كرونا، انتظار والدین و مربیان از كیفیت فعالیت‌های قرآن و نماز در سطح منطقه بالاتر رفته و همین امر ما را تشویق و ترغیب کرد تا از اساتید برجسته کشوری دعوت کنیم.

وی ادامه داد: طی برگزاری 10 روزه این دوره در اسفندماه (از 6 تا 15 اسفند) 20 کارگاه و دوره تربیت مربی تخصصی قرآنی کودک به صورت رایگان با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سپس مهدی فاضلی، مدرس كشوری این طرح بر ارتباط متقابل توجه علمی، آموزشی و دینی مادران و کودکان بر کسب موفقیت‌های علمی و رشد دینی و مذهبی شهر، استان و در سطح کشور تأکید کرد و افزود: در اجرای جشنواره شهر من، شهر نماز كه با هدف احیای نماز دو ركعتی برای كودكان اول ابتدایی برگزار شد، سیستان و بلوچستان با دارا بودن پنج شهر و آموزش هزار مربی، سومین شهر برتر كشوری در این طرح ملی است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای ثبت‌نام دوره‌های مؤسسه می‌توانند با شماره ۰۹۰۴۵۳۸۴۱۸۹ تماس بگیرند یا از طریق پیام‌رسان ایتا، پیام ارسال کنند. این مؤسسه در حال حاضر در زابل، میدان بشیرالله، خیابان شهید طباطبایی، کوچه ۲۴  قرار دارد. 

انتهای پیام
captcha