تقویت زبان عربی در مدارس به کنگره فیلیپین رسید
کد خبر: 4126096
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
با هدف درک عمیق آموزه‌های اسلامی؛

تقویت زبان عربی در مدارس به کنگره فیلیپین رسید

لایحه جدیدی در کنگره فیلیپین ارائه شده که به دنبال تقویت آموزش زبان عربی در برنامه درسی مدارس با هدف افزایش آگاهی از آموزه‌های اسلامی و تحکیم گفت‌وگوی ادیان است.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، این لایحه در 9 فوریه (20 بهمن) از سوی موجیو هاتامان (Mujiv Hataman)، نماینده باسیلان در منطقه خودمختار بانگسامورو ـ یک منطقه خودمختار و عمدتاً مسلمان‌نشین در بخش جنوب غربی جزیره میندانائو ـ به کنگره فیلیپین ارائه و ثبت شد.

قانون پیشنهادی که با شماره HB 7130 ثبت شده با هدف گسترش دسترسی مسلمانان به آموزش مطابق با باورهای فرهنگی، سنتی، اجتماعی و مذهبی آنها است.

هاتمان در این باره گفت: قانون پیشنهادی به دنبال نهادینه کردن این برنامه درسی است زیرا در حال حاضر این برنامه درسی چالش‌های زیادی از جمله اجرا نشدن، کمبود بودجه، عدم آموزش معلمان واجد شرایط و موارد دیگر دارد.

وی تصریح کرد: اگر این لایحه تصویب و به قانون تبدیل شود، به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا در مورد موضوعات مرتبط با اسلام در حد ابتدایی (سطح) بیاموزند، صرف نظر از اینکه در چه مدرسه‌ای هستند. از طرف دیگر هدف این لایحه غنی‌سازی سیستم آموزشی فیلیپین با دانش فرهنگی و اسلامی و تقویت وحدت ملی در بین دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان است.

هاتمان افزود: لایحه آموزش ارزش‌های اسلامی، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا ارزش‌های دین را درک کنند. از سوی دیگر هم گفت‌و‌گوی بین ادیان و چندفرهنگی و احترام به تفاوت در باورها را تقویت می‌کند.

در حال حاضر دولت فیلیپین برنامه‌ای تحت عنوان آموزش زبان عربی و ارزش‌های اسلامی برای آموزش زبان عربی و مبانی اسلام در مدارس عادی دارد، اما به طور کامل اجرا نشده است.

مسلمانان تقریباً 5 درصد از جمعیت تقریباً 110 میلیونی فیلیپین را تشکیل می‌دهند که عمدتاً کاتولیک هستند. جوامع مسلمان بیشتر در جزیره میندانائو و مجمع الجزایر سولو در جنوب کشور و همچنین در استان مرکزی-غربی پالاوان زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha