توانمندسازی محرومان و مستضعفان اولویت کمیته امداد است
کد خبر: 4125671
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
بختیاری:

توانمندسازی محرومان و مستضعفان اولویت کمیته امداد است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه توانمندسازی محرومان و مستضعفان از اولویت‌های اساسی کمیته امداد است، گفت: هدف ما این است از این طریق به جای ماهی دادن، ماهی‌گیری را آموزش دهیم و به امید خداوند با توجه به تجربه 40 ساله کمیته امداد امروز این کمیته اقدامات خوبی را در این حوزه انجام داده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار ایکنا، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز، ۱۲ اسفند در مصلای امام خمینی(ره) به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه گفت: یکی از اصول اصلی انقلاب اسلامی ایستادن در برابر قدرت‌های جبار و استکباری جهانی است. ملتی که در برابر سلطه‌گران مقاومت کند بداند وعده‌ الهی دست آنها را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های امام راحل حمایت از مستضعفان و محرومان بود، افزود: این دغدغه برآمده از قرآن بود و به همین دلیل ایشان 22 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستور تشکیل کمیته امداد را صادر کردند. این فرمان زمانی صادر شد که در کشور تازه انقلاب شده بود و هنوز نهادهای رسمی تأسیس نشده بودند ولی حمایت از محرومان آنقدر اهمیت داشت که این کمیته سریع‌تر تشکیل شد.

به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، 14 اسفند که روز نیکوکاری نام‌گذاری شده است یادگار امام راحل است.

بختیاری با اشاره به اساسنامه‌های کمیته‌ امداد از بدو تأسیس تا به امروز گفت: کمیته امداد سه اساسنامه داشته است که اساسنامه اول در سال 66 به تصویب رسیده و اساسنامه دوم در سال 1380 و اساسنامه سوم در سال 1394 از سوری رهبر انقلاب به تأیید رسید و امروز اساسنامه سوم در دستور کار ما قرار دارد. ماده دوم اساسنامه هدف از تشکیل کمیته امداد را توانمندسازی، تقویت و رشد ایمانی و تأمین نیازهای نیازمندان و محرومان با هدف حمایت‌های معیشتی می‌داند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی محرومان و مستضعفان از اولویت‌های اساسی کمیته امداد است، تأکید کرد: هدف ما این است از این طریق به جای ماهی دادن، ماهیگیری را آموزش دهیم و به امید خداوند با توجه به تجربه 40 ساله کمیته امداد امروز این کمیته اقدامات خوبی را در این حوزه انجام داده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در این رابطه اعلام کرد: حدود 50 درصد از اعضای تحت پوشش کمیته امداد را زنان بی‌سرپرست تشکیل می‌دهند و برای اینها دوره‌های مهارت‌آموزی را فراهم کرده‌ایم که در زمینه تولیدات فرش و گلیم و محصولات کشاورزی این بانوان به شدت فعالیت دارند. همچنین 25 هزار میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد قرار گرفته و 20 هزار میلیارد تومان آن را هفته گذشته طبق سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه‌هایی که بازار کار نیاز دارد هزینه کرده‌ایم.

به گفته بختیاری، در حوزه مسکن اقدامات خوبی از سوی کمیته امداد خمینی(ره) صورت گرفته که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

وی در پایان ضمن درخواست از مردم ایران اسلامی برای مشارکت پرشور در جشن نیکوکاری یادآور شد: طی ماه‌ها و سال‌های گذشته با وجود تشدید مشکلات اقتصادی اما کمک‌های مردمی به کمیته امداد و محرومان افزایش پیدا کرده است و این می‌تواند در امر محرومیت‌زدایی اقدامی امیدبخش باشد.

انتهای پیام
captcha