زائران در مسیر راهپیمایی به سمت حرم امام کاظم(ع) + عکس
کد خبر: 4122284
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

زائران در مسیر راهپیمایی به سمت حرم امام کاظم(ع) + عکس

شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در عراق از چند روز گذشته با پای پیاده برای زیارت و شرکت در مراسم سوگواری شهادت امام موسی کاظم(ع) به سمت کاظمین در حرکتند.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، خیل عظیم جمعیت زائران از داخل و خارج عراق در آستانه 25 ماه رجب و سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در راهپیمایی میلیونی کاظمین شرکت کردند.

مسیرهایی که از شهرهای مختلف عراق به سمت بغداد و آنجا به سمت کاظمین در شمال این شهر برای راهپیمایی یا تردد با وسایل نقلیه مشخص شده با تدابیر امنیتی نیروهای عراقی در امنیت کامل است.

 عمده زائران از استان‌های جنوبی و مرکزی عراق هستند که می‌خواهند در آئین‌های سوگواری سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در کاظمین شرکت داشته باشد.

مردم مهمان‌نواز عراق نیز با برپایی موکب‌های پذیرایی از زائران امام موسی کاظم(ع) در مسیرهای حرکت آنان تا کاظمین خود را در ثواب این زیارت شریک می‌کنند.

نهادهای دولتی عراق هم اعلام کردند که شهر کاظمین و مسیرهای منتهی به آن در این ایام قطعی برق ندارد و همه نیروها در ارگان‌های ذی‌ربط اعم از اورژانس، وزارت نیرو و نیروهای امنیتی برای خدمات‌رسانی به زائران بسیج شده‌اند.

آیین زیارت امام موسی کاظم(ع) در سالروز شهادتش در ۲۵ رجب در عراق یک سنت دیرینه محسوب می‌شود و از زمان سقوط رژیم بعثی در عراق، پیاده‌روی میلیونی زائران به سمت کاظمین در شمال بغداد مرسوم شده است و پس از پیاده‌روی عاشورا و اربعین حسینی بزرگترین مراسم دینی در عراق به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha