فراهم‌کردن امکان کمک به سوریه چهره متوحش آمریکا را تغییر نخواهد داد
کد خبر: 4121197
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
معاون دبیرکل حزب‌الله:

فراهم‌کردن امکان کمک به سوریه چهره متوحش آمریکا را تغییر نخواهد داد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در توییتی نسبت به فراهم‌کردن شرایط کمک به زلزله‌زدگان سوریه با تعلیق موقت تحریم‌های آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم عربی، شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزب‌الله لبنان در توییتی به اجازه دادن ایالات متحده آمریکا برای ارسال کمک به زلزله زدگان در سوریه واکنش نشان داده و تأکید کرد که این موضوع چهره متوحشانه دولت آمریکا را تغییر نخواهد داد.

شیخ نعیم قاسم در توییت خود تصریح کرد: دولت آمریکا با تحریم‌های ناشی از قانون قیصر و محاصره سوریه و مردمش فاقد کمترین معیارهای انسانیت است و اجازه دادن به ارسال کمک برای زلزله زدگان سوریه، چهره متوحشانه آن را تغییر نمی‌دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با اعلام یک معافیت چند ماهه از تحریم‌ها در مورد سوریه، اعلام کرد اجازه می‌دهد تا برخی از تعامل‌های مرتبط با تلاش‌های بازیابی و نجات پس از وقوع زلزله ویرانگر اخیر در مرز با ترکیه انجام شود.

این وزارتخانه تأکید کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری «مجوز عمومی سوریه ۲۳» را صادر کرد که به مدت ۱۸۰ روز مجوز همه معاملات مربوط به امدادرسانی مرتبط با زلزله در این کشور را می‌دهد مگر اینکه توسط مقررات تحریم سوریه ممنوع شوند.

«والی ادیمو»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانی‌های اظهار کرد که تحریم‌های آمریکا علیه سوریه مانعی بر سر راه نجات جان انسانها در این کشور نخواهد بود.

تحریم‌های آمریکا علیه سوریه، ذیل یک قانون مصوب کنگره تحت عنوان «قانون قیصر برای محافظت از غیرنظامیان سوریه» اعمال می‌شوند.

آمریکا مدعی است که قانون قیصر برای اعمال تحریم‌های گسترده علیه سوریه، جلوه بشردوستانه داد. درحالی که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، هدف از اجرای قانون قیصر، دستیابی به اهداف سیاسی است و آمریکا می‌خواهد به واسطه ابزار‌های تحریمی، منافع خود را در سوریه تامین کند.
انتهای پیام
captcha