اغتشاشات اخیر در ایران توطئه ناکام غرب علیه دستاوردهای انقلاب اسلامی بود
کد خبر: 4119042
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
شیخ عیسی قاسم:

اغتشاشات اخیر در ایران توطئه ناکام غرب علیه دستاوردهای انقلاب اسلامی بود

رهبر معنوی انقلاب بحرین اغتشاشات اخیر در ایران را توطئه ناکام غرب علیه دستاوردهای انقلاب اسلامی توصیف کرد و در عین حال گفت که مقابله امت با روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نبردی سرنوشت‌ساز خواهد بود.

به گزارش ایکنا، شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین در گفت‌وگو با روزنامه الوفاق به پاره‌ای از تحولات منطقه پرداخت.

این شخصیت بحرینی اقدام اخیر مجله فرانسوی شارلی ابدو در توهین به ساحت مرجعیت را مورد نکوهش قرار داد و گفت: چنین هتک حرمت‌هایی در راستای تلاش استکبار غربی برای لطمه زدن به مقدس‌ترین مقدسات عقیدتی و دینی و سپس نمادهای آن است تا اسلام را که با عظمت‌ترین دین‌هاست در نزد امت اسلامی تحقیر کرده و کوچک شمرند.

وی تأکید کرد: استکبار دشمنی بزرگتر از اسلام و مردان صادق آن برای خود نمی‌بیند و چون نمی‌تواند یک مناظره علمی دقیق با اسلام داشته باشد مجبور است به چنین اقدامات سخیفی روی آورد تا کم‌عقلان و ضعیف‌النفس‌ها را فریب دهد؛ اما هر چقدر کار باطل انجام دهند، حق بالاتر است.

شیخ قاسم درباره تعرض به نمادهای دینی تحت عنوان آزادی بیان گفت: این عنوان آزادی برای آشوب‌افکنی است؛ اما این آشوب افکنی‌ها نمی‌تواند به جایگاه مقدسات و نمادهای اسلامی ضربه بزند.

شیخ قاسم درباره اغتشاشات اخیر در ایران نیز گفت: خشونت‌های اخیر در ایران توسط آمریکا و کشورهای اروپایی نظیر انگلیس و فرانسه طراحی شده بود، زیرا نقش مشترک این کشورها در شعله‌ور کردن آتش این حوادث آشکار بوده است. آنها از عاملان فتنه در داخل ایران حمایت مالی می‌کردند و رسانه‌های خود را شب و روز برای بزرگنمایی درباره این حوادث و تحریک مردم به خدمت گرفته بودند.

وی ادامه داد: آنها خواسته خود را مبنی بر سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران پنهان نکردند؛ اما این توطئه شیطانی آنها با وجود اینکه تلفات جانی و مالی داشت و  همچنین مقدسات اسلامی را هدف گرفت تا ارزش دین حق و اقتدار حکومت اسلامی و دستاوردهای انقلاب مبارک اسلامی را هدف بگیرد و ایران و جبهه مقاومت را به عقب و مرحله قبل از بیداری سوق دهد، اما ناکام ماند.

مرجعیت عراق، سوپاپ اطمینان

شیخ عیسی قاسم، آیت‌الله سیستانی(مرجعیت عالیقدر دینی شیعیان در عراق) و نیروهای الحشد الشعبی و حضور ناب علما و مردم مؤمن و غیرتمند به دین، شرافت و عزت وطن و امت اسلامی را هم سوپاپ اطمینان برای امت اسلامی تفوصی و برای ملت عراق آرزو کرد که از اشغالگری مخرب آمریکا و همه نیروهای شرارت و مزدور و دشمنان امت و جنبش‌های جاهلی نجات یابد.

عیسی قاسم درباره جهاد تبیین نیز گفت: جهاد هم به زنان و هم به مردان تعلق دارد. در هر حال حق اگر روشن نشود و نتایج بزرگ آن تبیین نشود، مردم میزان کارایی بزرگ و مثبت آن را در نمی‌یابند تا به آن متمسک شوند.

رهبر معنوی انقلاب بحرین افزود: دانشمندان، عارفان و علما باید دین و محاسن آن را بشناسانند و درباره آن روشنگری کنند. همه دین محاسن است، اما باید بیان شود تا جایگاه ارزشمند آن در نزد مردم روشن‌تر شود.

تمسک به وحدت

وی تأکید کرد: باید مسلمانان به محور وحدت اسلامی متمسک شوند، زیرا وحدت امانت و مسئولیت بزرگ مراجع اسلامی است تا مسلمانان را در مسیر یاری اسلام و دفاع از اسلام و مقاومت در راه اسلام متحد کنند.

نه به سازش

وی با بیان اینکه عادی‌سازی روابط با اسرائیل تحت شعارهایی دروغین پیش می‌رود، گفت: ما به عادی‌سازی هزاران بار نه می‌گوییم، زیرا بهای آن امتیازدهی از حق و مقدسات و سلامت دین و منافع امت اسلامی است.

رهبر معنوی انقلاب بحرین تأکید کرد: مبارزه در مخالفت با عادی‌سازی سرنوشت‌ساز و از نبردهای تعیین‌کننده بین خیر و شر و عدل و ظلم است و رویارویی در این قضیه از رویارویی‌های سرنوشت‌ساز علیه طاغوتیان و فرعونیان روی زمین خواهد بود.

وی در خصوص پرونده بحرین نیز کمترین درخواست ملت بحرین را ایجاد اصلاحات خواند و گفت: مردم می‌خواهند قانون اساسی و نظام حکومتی بر اساس اراده آنها شکل بگیرد و از همین رو مردم به مبارزه ملی برای تحقق مطالبات ملی خود ادامه می‌دهند.

شیخ قاسم تأکید کرد: شرایط اقتصادی و فشارهای رژیم آل خلیفه مخالفان را از تداوم راه انقلاب و تلاش برای به‌کارگیری ابتکارهای جدید در مسیر مطالبه حقوق خود بازنمی‌دارد با وجود اینکه انگلیس، آمریکا و رژیم اسرائیل برای حمایت از رژیم استبدادی آل خلیفه و ناکامی معارضان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند.

شیخ عیسی قاسم درباره عادی‌سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی نیز گفت: این گونه که رژیم بحرین در نزدیکی به اسرائیل پیش می‌رود بحرین هویت اسلام و عربی خود را از دست داده و دشمن آشکار اسلام و امت اسلامی می‌شود.

وی افزود: اما ملت بحرین هرگز از زیر پرچم اسلام به زیر پرچم کفر کشیده نمی‌شوند و از دین و وطن و امت دفاع خواهد کرد.

شیخ عیسی قاسم گفت: رژیم بحرین چون از سوی ملت خود طرد شده است، از محیط بیرون به دنبال راهی برای نجات قدرت خود است؛ اما مقاومت مردمی، شرافت امت را بازخواهد گرداند و امت اسلام نمی‌گذارد که صهیونیست‌های متجاوز در خاک کشورشان آرام و قرار داشته باشند و آرمان فلسطین قطب‌نمای مسلمانان شریف و آزاده باقی خواهد ماند.

انتهای پیام
captcha