اولویت مقاومت انتفاضه کرانه باختری است
کد خبر: 4118545
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
نماینده جهاد اسلامی در تهران در گفت‌وگو با ایکنا:

اولویت مقاومت انتفاضه کرانه باختری است

ناصر شریف اولویت مقاومت را در مقطع کنونی گسترش انتفاضه در کرانه باختری توصیف و تأکید کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی جرئت رویارویی فراگیر را ندارد و تنها به دنبال صادر کردن بحران‌های داخلی این رژیم است.

 کابینه راست‌گرای افراطی نتانیاهو در برهه اخیر برای نجات خود از فروپاشی و خلاصی از اعتراضات شدیدی که در خیابان‌های تل آویو علیه آن در جریان است، تلاش کرده با تشدید تجاوزگری خود علیه فلسطینیان بحران‌ را به داخل فلسطین صادر کند.

پنجشنبه گذشته بود که نظامیان صهیونیست با حمله به اردوگاه جنین در کرانه باختری 9 فلسطینی  را به شهادت رسانده و بیش از 20 نفر دیگر را زخمی کردند.

اردوگاه جنین در ضلع غربی شهر جنین دومین اردوگاه بزرگ فلسطینیان و در شمال کرانه باختری واقع است که در سال ۱۹۵۳ ساخته شد و  حدود ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

 نام جنین از همان ابتدای آغاز اشغالگری رژیم صهیونیستی یعنی ۱۹۴۸ با مقاومت عجین شده اما طی یکی دو سال اخیر رزمندگان فلسطینی با حمایت گروه‌های مقاومت، این شهر را به غزه و کابوسی دیگر برای رژیم صهیونیستی تبدیل کردند.

در همین خصوص خبرگزاری ایکنا با ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در خصوص تازه‌ترین تحولات فلسطین به گفت‌وگو نشست.

ابوشریف در ابتدای سخنان خود در پاسخ به اینکه مقاومت در کرانه باختری در مقطع پیش رو چگونه به تشدید حملات و تجاوزگری رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و قدس اشغالی پاسخ خواهد داد، گفت: در واقع مقاومت کرانه باختری از زمان نبرد سیف القدس در سال 2021 در حال گسترش و اقتدار روز افزون است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مقاومت مسلحانه در همه شهرها و شهرک‌های کرانه باختری گسترش یافته است، افزود: چیزی که مقاومت کرانه باختری را برجسته و ممتاز کرده یکپارچگی آن است؛ یعنی به طور مستقل فعالیت نمی‌کند و گروه‌های فلسطینی در آنجا با یکدیگر متحد هستند.

نماینده جهاد اسلامی با اشاره به حضور کتبیه جنین وابسته به سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری گفت: رزمندگان گردان جنین به دنبال یکپارچه کردن میدان نبرد با دشمن صهیونیستی در کرانه باختری هستند، زیرا در راه دفاع برای مسئله واحد فلسطین مبارزه می‌کنند؛ از همین رو همه گروه‌ها را در مبارزات خود شریک می‌کنند و همچنین مردم عادی هم در این گروه عضویت دارند.

ابوشریف ادامه داد: همان طور که مشاهده می‌کنید، امروز مقاومت در کرانه باختری در حال اوج‌گیری و گسترش است و به تدریج هر گونه هراسی برای مقابله مستقیم با صهیونیست‌ها در قلب سرزمین‌های اشغالی برداشته شده است و عملیات اخیر در قدس اشغالی نمونه آن است؛ همان طور که مردم کرانه باختری هم شجاعانه در برابر یورش نظامیان صهیونیست به شهرها و اردوگاه‌ها سینه سپر می‌کنند.

وی تأکید کرد: کابینه افراطی و فاشیست نتانیاهو که مواضع خود را در دشمنی با فلسطینیان به وضوح اعلام کرده، به دنبال گسترش شهرک‌سازی و بیرون کردن فلسطینیان از قدس و کرانه باختری و پیاده کردن همه اشکال تبعیض نژادی علیه ملت فلسطین است.

از همین رو ما معتقدیم که در مقطع پیش رو مقاومت افزایش خواهد یافت و گسترش خواهد یافت و شدیدتر خواهد شد.

ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی در تهران

نماینده جهاد اسلامی در تهران با تأیید اینکه تشدید تجاوزگری رژیم صهیونیستی در سایه کابینه افراطی نتانیاهو با تشدید فشارهای همه جانبه بر جبهه مقاومت در منطقه و همچنین افزایش اهانت‌ها به مسلمانان به طرق مختلف از جمله سوزاندن قرآن کریم مرتبط است، گفت: رژیم صهیونیستی در مسائل منطقه‌ای به طور انفرادی عمل نمی‌کند، بلکه این رژیم بخشی از پروژه غربی برای هدف گرفتن امت اسلامی و اقتدار روز افزون آن است.

اتکای امت اسلامی به جبهه مقاومت است

ابوشریف با بیان اینکه حکومت‌ها و کشورهایی عربی پروژه غربی برای ضربه به امت اسلامی را نادیده گرفته یا خود به بخشی از آن پروژه تبدیل شده‌اند، گفت: امروز امت اسلامی درک کرده است که تنها طرفی که در برابر پروژه استعماری غرب و پروژه صهیونیستی می‌ایستد، جبهه مقاومت است.

وی تأکید کرد: از همین روست که می‌گوییم فشارها بر جبهه مقاومت رو به افزایش است. آنها خشم زیادی از ایران دارند، لذا برای هر شیطنتی تلاش می‌کنند. آنها به دنبال بهره‌برداری از هر اتفاقی در ایران هستند تا نه فقط ایران بلکه همه طرف‌های جبهه مقاومت را تضعیف کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد: با این حال، بر خلاف نقشه غربی _ صهیونیستی، جبهه مقاومت در حال حاضر قوی‌تر و یکپارچه‌تر از هر زمان دیگری است و از بیشترین امکانات برای رویارویی با دشمن صهیونیستی برخوردارند.

نقش لابی صهیونیستی در اسلام‌هراسی

ابوشریف با اشاره به نقش لابی صهیونیستی در گسترش اسلام‌هراسی در اروپا گفت: آنها به دنبال رعب‌افکنی درباره دین اسلام و مخدوش کردن آن هستند، چون می‌دانند دین اسلام تنها دینی است که روبه گسترش است و به این رفتارهای وحشیانه تروریستی که تحت عنوان آزادی بیان و لیبرالیسم جدید انجام می‌شود، پاسخ درخور و مناسب می‌دهد.

حمایت آمریکا از نژادپرستی اسرائیل

این شخصیت فلسطینی درباره نقش آمریکا و جامعه جهانی برای آرام کردن تنش‌ها در قدس اشغالی و کرانه باختری گفت: آمریکا در عمل محدودیت زیادی دارد، زیرا در ائتلاف کامل با رژیم صهیونیستی است و نمی‌تواند کاری انجام دهد که به ضرر رژیم صهیونیستی باشد؛ از همین رو میانجیگر مناسبی برای حل مسئله فلسطین نیست. آمریکا از اسرائیل جانبداری می‌کند. آمریکا همواره داستان‌های دروغین و جعلی از فلسطین روایت می‌کند.

وی با بیان اینکه همه نهادهای حقوق بشری به فاشیست بودن و نژادپرستی رژیم اسرائیل اعتقاد دارند، گفت: با این حال آمریکا تلاش می‌کند که این رژیم را از رفتارهای تروریستی مبرا کند، در حالی که حتی تاریخدانان اسرائیلی هم به این موضوع اعتراف دارند که رژیم صهیونیستی با ارتکاب جرایم غیرانسانی موجودیت خود را تشکیل داده و این رژیم جعلی است.

ابوشریف تأکید کرد: متأسفانه آمریکا مسئولیت حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را در مقابل همه نهادهای حقوق بشری و در مخالفت با حق مشروع ملت فلسطین پذیرفته است؛ از همین رو هیچ شایستگی طرح راه حل‌ها برای مسئله فلسطین نیست.

وی افزود: آمریکا اگر هم به ظاهر به دنبال آرام کردن اوضاع در فلسطین باشد، از سر دلسوزی برای فلسطینیان نیست و صلح و آرامش را برای آنها نمی‌خواهد؛  بلکه به منظور نجات رژیم صهیونیستی از بحران‌های داخلی و خارجی است.

نماینده جهاد اسلامی گفت: شعله‌ور شدن آتش خشم مردم در کرانه باختری افزون بر تشدید شکاف در داخل جامعه صهیونیست در نهایت به تضعیف رژیم صهیونیستی منجر می‌شود و چه بسا در مورد آمریکا هم شاهد رویارویی مستقیم آمریکا و چین باشیم.

خبری از جنگ نیست/ انتفاضه کرانه باختری را تقویت می‌کنیم

ابوشریف درباره احتمال رویارویی مستقیم نوار غزه با رژیم صهیونیستی در مقطع پیش رو گفت: رویارویی فراگیر در حال حاضر مطرح نیست؛ زیرا می‌تواند بر عملکرد مقاومت در کرانه باختری تأثیر داشته باشد.

نماینده جهاد اسلامی با تأکید بر تلاش‌ها برای گسترش و تداوم مقاومت و انتفاضه واقعی در کرانه باختری گفت: هر نبردی هم که از سمت غزه با رژیم صهیونیستی رخ دهد، بالأخره محدود خواهد بود و پس از روزها متوقف می‌شود؛ اما ما خواهان انتفاضه گسترده‌ای هستیم، انتفاضه‌ای فراگیر که البته مورد حمایت نوار غزه قرار می‌‌گیرد تا اگر لازم شود بعد از آن، عملیات‌هایی نظامی هم انجام خواهد شد.

ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی در تهران

ابوشریف در حال حاضر اولویت را در گسترش مقاومت در کرانه باختری دانست و گفت: کابینه فاشیست اسرائیل تنها علیه فلسطینیان کرانه باختری، قدس اشغالی و نوار غزه عمل نمی‌کند، بلکه حتی فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی 48 را هم به ستوه آوره و هویت اسرائیلی را از آنها می‌گیرد؛ از همین رو در مقطع پیش رو راهبرد اصلی رویارویی با دشمن صهیونیستی در هر نقطه از سرزمین‌های اشغالی و با همه اشکال مقاومت است.

عقب‌نشینی نتانیاهو به دلیل ترس از خشم فلسطینیان

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو از طریق صادر کردن بحران‌های داخلی خود به سمت فلسطین به دنبال کاستن از فشار افکار عمومی داخل سرزمین‌های اشغالی بر کابینه‌اش است، افزود: نتانیاهو نمی‌تواند در حد زیادی بر ملت فلسطین فشار آورد؛ زیرا آنها در آستانه انفجار بزرگ خشم خود هستند.

ابوشریف با تأکید بر اینکه انتفاضه کرانه باختری برای نتانیاهو سنگین تمام می‌شود، گفت: اگر آتش خشم اعتراضات ملت فلسطین در کرانه باختری شعله ور شود، ارتش رژیم صهیونیستی به طور کامل درگیر این منطقه خواهد شد و این برایش مشکل ساز و غیرممکن است.

وی افزود: لذا اسرائیل صرفاً به دنبال صادر کردن بحران داخلی خود و معطوف کردن نگاه‌ها به مقابله آن با مقاومت کرانه باختری است؛ اما همین کار هم می‌تواند به زیان او تمام شده و شلیک تیر به پای خودش محسوب شود. نتانیاهو در حال حاضر بین دو گزینه شر مانده و برایش دشوار است که کدام را برگزیند. از همین رو در دو جبهه مانور می‌دهد.

نماینده جهاد اسلامی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود مانور اسرائیل در مقطع پیش رو از طریق تلاش برای پیشبرد روند سازش و عادی‌سازی روابط دیگر حکومت‌های عربی با تل‌آویو باشد؛ اما امکان اتخاذ سیاست‌هایی علیه کرانه باختری و نوار غزه برای فرار از اوضاع داخلی اسرائیل وجود دارد.

وی در موضوع تلاش رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و تسلط بر مسجد الاقصی با اشاره به اینکه همه کابینه‌های رژیم صهیونیستی برنامه مشترکی را در این خصوص دنبال کرده‌اند، گفت: این کارها، بازی با آتش است و تبعات آن را کابینه نتانیاهو متحمل می‌شود.

ابوشریف افزود: با این حال نتانیاهو به دنبال کنترل دار و دسته افراطی خود است، چون در خصوص مسجد الاقصی جرات رویارویی با ملت فلسطین و کشورهای اسلامی را ندارد، زیرا مسلمانان به راحتی از کنار این قضیه نمی‌گذرند.

گفت‌وگو از الهام مؤذنی

انتهای پیام
captcha