از شهادت جوان فلسطینی تا تجمع حماس در حمایت از مسجدالاقصی
کد خبر: 4119508
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
تحولات فلسطین/

از شهادت جوان فلسطینی تا تجمع حماس در حمایت از مسجدالاقصی

تحولات فلسطین نشان می‌دهد که اشغالگران صهیونیست با شلیک به سوی یک جوان فلسطینی وی را به شهادت رساندند؛ از سوی دیگر جنبش حماس به نشانه حمایت از مسجدالاقصی و مقاومت تجمعی در غرب شهر غزه برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اشغالگران صهیونیست به سوی یک جوان فلسطینی در پست بازرسی «حواره» واقع در نزدیکی نابلس آتش گشوده و وی را به شهادت رساندند؛ در پی این تجاوز «عبدالله القلالوه» از اهالی روستای الجدیده در جنوب جنین هدف گلوله قرار گرفت و به شدت زخمی شد و به شهادت رسید.

جمعیت هلال احمر فلسطین ضمن تایید خبر شهادت «عبدالله القلالوه» اعلام کرد که پیکر این شهید را از اورژانس رژیم صهیونیستی تحویل گرفته است.

منابع عبری مدعی شدند که این جوان قصد ربودن اسلحه یکی از نظامیان اسرائیلی را داشت.

آزادی اسیر فلسطینی پس از 19 سال اسارت

مراجع صهیونیستی امروز جمعه «احمد جمعه سرحان ابوجزر»، اسیر فلسطینی از استان رفح در جنوب نوار غزه را از زندان اسرائیلی آزاد کردند.

ابوجزر از اعضای جنبش جهاد اسلامی است که پس از آزادیش وارد پست بازرسی بیت حانون شد.

احمد ابوجزر متولد 8/4/1985 و مجرد است که در تاریخ 19/12/2003 به اسارت درآمد و به اتهام عضویت در جنبش جهاد اسلامی و گروهان‌های قدس شاخه نظامی این جنبش و مشارکت در فعالیت‌های مبارزاتی به 17 سال حبس محکوم شد.

زخمی‌شدن ده‌ها فلسطینی در تظاهرات علیه شهرک سازی

ده‌ها فلسطینی ساکن کرانه باختری امروز جمعه طبق معمول هر هفته در اعتراض به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بر روی زمین‌های فلسطینی راهپیمایی کردند.

فلسطینیان ساکن قدس، قلقیلیا، نابلس و دیگر شهرهای کرانه باختری امروز در اعتراض به شهرک‌سازی به خیابان ها ریخته و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

اشغالگران صهیونیست در جریان این درگیری‌ها به سوی فلسطینیان گلوله‌های جنگی و اشک آور صوتی شلیک کردند که در جریان این تجاوزت ده‌ها فلسطینی زخمی و دچار حالت خفگی شدند.

شهرک بیت دجن و منطقه جبیل الصبیح در نابلس از اکتبر 2020 در اعتراض به ساخت مجتمع شهرک نشینی یهودی در منطقه شمالی اراضی این شهرک صحنه تظاهرات هفتگی فلسطینیان است.

3532 مورد تجاوز علیه فلسطینیان در یک ماه

مرکز داد‌ورزی فلسطین «معطی» اعلام کرد اشغالگران صهیونیست در ماه ژانویه گذشته دست به 3532 مورد تجاوز علیه فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی زدند.

این نهاد رسانه‌ای طی گزارشی که نسخه‌ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین دورنگار شد، تأکید کرد که در جریان این تجاوزات 35 فلسطینی از جمله 8 کودک و یک زن سالخورده به شهادت رسیده و 342 تن زخمی شدند.

در این گزارش تصریح شده است که نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس در ماه گذشته با یورش به خانه‌های شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و قدس 568 فلسطینی را بازداشت کردند.

این نهاد داده‌ورزی در گزارش خود، ژانویه را خونین‌ترین ماه خواند که بیشتر این جنایات در شهر جنین به وقوع پیوست.

طبق این گزارش، شهرک‌نشینان یهود در ماه گذشته دست به 17 مورد تجاوز از جمله مصادره، تخریب اراضی، جاده‌سازی و تصویب ساخت واحدهای مسکونی برای یهودیان زدند.

در این گزارش آمده است که گروهک‌های شهرک نشین یهودی در ماه گذشته دست به 319 مورد تجاوز علیه فلسطینیان زدند.

تجمع حماس در حمایت از مسجدالاقصی

جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز جمعه به نشانه حمایت از مسجدالاقصی و مقاومت فلسطین تجمع باشکوهی را در منطقه غرب شهر غزه برگزار کرد.

حازم قاسم، سخنگوی حماس طی نطقی در این مراسم تأکید کرد که نظامیان صهیونیست با ارتکاب تجاوزات و جنایاتش در کرانه باختری و قدس اشغالی باعث خیزش خونین و گسترده تمامی قشرها و طیف‌های ملت فلسطین در سراسر سرزمین‌های اشغالی خواهند شد.

وی با اشاره به ادامه نبرد شمشیر بیت المقدس برای دفاع از مسجدالاقصی، یادآور شد که مقاومت در غزه همچنان مترصد اوضاع و رخدادهاست.

حازم قاسم با بیان اینکه مبارزان گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس، مانند دژی مستحکم از فلسطینیان ساکن کرانه باختری صیانت می‌کند، یادآور شد که مقاومت حامی آرمان عادلانه اسرای فلسطینی است. 

انتهای پیام
captcha