هزاران صهیونیست علیه نتانیاهو به خیابان آمدند/ فراخوان برای نافرمانی مدنی
کد خبر: 4117947
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

هزاران صهیونیست علیه نتانیاهو به خیابان آمدند/ فراخوان برای نافرمانی مدنی

هزاران صهیونیست شب گذشته در شهرهای سرزمین‌های اشغالی علیه کابینه جدید رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، شهرهای تل‌آویو، حیفا، هرتزلیا، بئر السبع و قدس شامگاه شنبه، 8 بهمن برای چهارمین هفته متوالی صحنه تظاهرات گسترده علیه کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود.

همزمان فراخوان‌های متعددی برای اعتصاب عمومی تا نافرمانی مدنی در سراسر سرزمین‌های اشغالی اعلام شده است.

هزاران نفر از معترضان دیشب به سمت ساختمان‌های حکومتی در خیابان کابلان و هابیما در تل‌آویو به راه افتادند؛ در همین حال نیروهای امنیتی رژیم چندین خیابان تل‌آویو را به روی عبور و مرور مردم و خودروها مسدود کرده بودند.

در شهر اشغالی حیفا نیز بیش از 12 هزار نفر در اعتراض به کابینه نتانیاهو با برپایی تظاهرات و سردادن شعار خواستار استعفای وی شدند.

فراخوان‌ها برای گسترش دامنه اعتراضات به کابینه راست‌گرا و افراطی نتانیاهو و اعتصاب عمومی تا سرحدنافرمانی مدنی رو به افزایش است.

تظاهرات صهیونیست‌ها علیه کابینه نتانیاهو
یووال دیسکین، رئیس سابق سازمان امنیت عمومی رژیم صهیونیستی(شین بت) در بیانیه‌ای با لحنی بی‌سابقه خواستار دست کشیدن این دشمن دیوانه(نتانیاهو را خطاب قرار می‌دهد) از رهبری کابینه‌ای شد که متهم به ارتکاب جنایات است.

وی تأکید کرد که اسرائیل در سایه چنین کابینه‌ای به سمت طوفانی ویرانگر پیش می‌رود که در نهایت طومار رژیم صهیونیستی را در هم می‌پیچد.

دیسکین با تأکید بر اینکه دیگر جایی برای عذرخواهی باقی نمانده است، می‌گوید: پیام ما باید شدید، شفاف، تأثیرگذار و با قاطعیت بیان شود.

وی در یادداشتی برای روزنامه یدیعوت آحارونوت می‌گوید که نباید اجازه دفاع از فساد حکومتی را از طریق کودتا علیه قانون دهیم. بهترین راه حل در شرایط کنونی متوقف شدن کار کابینه و اصلاح دست‌کم بخشی از آن است.

گلعاد شارون، عضو حزب لیکود و فرزند آریل شارون، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی هم هشدار می‌دهد که اگر شعله این آتش برافروخته فروکش نکند، همه اسرائیلی‌ها در پرتگاه سقوط خواهند بود و مسئولیت خاموش کردن این آتش برعهده نتانیاهو است که کابینه وی بین قوه مجریه و قانون‌گذاری فرقی قائل نمی‌شود و بر کنست چیره شده است.

او تأکید کرد که در اوضاع پیچیده داخلی اسرائیل و نگرانی‌های روز افزون کابینه جدید که شامل شخصیت‌ها و وزرایی است که بر تنش‌ها افزوده‌اند باید برکنار شوند.

تظاهرات‌کنندگان در رژیم صهیونیستی علیه برنامه‌ها ‌برای تضعیف جایگاه قوه قضائیه اعتراض داشتند و معتقدند با این مسیری که کابینه جدید پیش گرفته است، دیکتاتوری به اوج خود رسیده است.

از زمان بازگشت بنیامین نتانیاهو به قدرت و تشکیل راست‌گراترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی، شهرهای مختلف شاهد اعتراضاتی بوده است.

دادستان کل رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواسته تا آریه درعی از متحدان کلیدی کابینه خود را به دلیل محکومیت به جرائم مالیاتی از تصدی پست سازمانی برکنار کند.

نتانیاهو که خود در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی به فساد مالی متهم است، می‌گوید که با وجود اعتراضات، به برنامه‌های خود درباره بازنگری در سیستم قضائی اسرائیل ادامه خواهد داد.

معترضان معتقدند که هدف نتانیاهو از این تغییرات ساختاری فرار از محکومیت خود در محاکم قضائی است.

این در حالی است که به دنبال عملیات استشهادی شامگاه جمعه، 7 بهمن در قدس اشغالی هم که به تلافی حمله خونبار پنجشنبه گذشته اسرائیل به اردوگاه جنین انجام شد و دست‌کم هشت صهیونیست به هلاکت رسید، صهیونیست‌ها در همان محل حادثه علیه وزیر امنیت داخلی این رژیم که از افراط‌گراهای کابینه نتانیاهو است، شعار می‌دادند.

انتهای پیام
captcha