توضیح دفتر اجتماعی سیاسی حوزه درباره شیطنت و تقطیع مغرضانه یک خبر
کد خبر: 4116535
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

توضیح دفتر اجتماعی سیاسی حوزه درباره شیطنت و تقطیع مغرضانه یک خبر

حجت‌الاسلام رضوی توضیحاتی درباره شطینت و نحوه تقطیع سعودی اینترنشال از گفت و گوی تفصیلی حجت‌الاسلام زمانی، مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه ارائه کرده است.

توضیح دفتر اجتماعی سیاسی حوزه درباره شیطنت و تقطیع مغرضانه یک خبربه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، دیروز شبکه سعودی اینترنشنال، خبری از زبان حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی درباره اهل سنت منتشر کرده که برخی از اهل سنت اظهار کردند: این سخن با شخصیت فکری وی سازگار به نظر نمی‌رسد.

بر همین اساس، حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی از دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه در پاسخ به این سوال توضیحاتی ارائه کرده که به این شرح است:

اولا: حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی دارای دیدگاه جامع و معتدل بوده و به همین دلیل محبوب جامعه شیعه و جامعه اهل سنت در ایران و دیگر کشورهای اسلامی هستند. ایشان معتقد به وحدت اسلامی و تقریب و همکاری صمیمانه پیروان مذاهب اسلامی‌ است.

ثانیا: ایشان یک مصاحبه مفصلی نسبت به جنگ ترکیبی اخیر در خبرگزاری حوزه داشته که نگاهی کاملا جامع و عادلانه و بیطرفانه است که رسانه سعودی اینترنشنال اقدام به تقطیع عبارت ایشان کرده که کار غیر اخلاقی و خلاف ارزش‌ها و قوانین رسانه است و البته انتظار از یک رسانه وابسته به دشمن جهان اسلام جز این نیست. ایشان در این مصاحبه یکی از عوامل دهگانه اغتشاشات را زیاده‌طلبی دانسته چنانکه یکی از عوامل را ضعف عملکرد برخی از مسئولان دستگاه‌ها شمرده است، اما در خصوص زیاده‌طلبی بر چند نکته تاکید کرده‌:

الف: اهل سنت دارای حقوق مدنی و شهروندی هستند.

ب: جمهوری اسلامی تلاش زیادی در تأمین حقوق اهل سنت و تشکیل نهادهای اجتماعی و مدنی آنان نموده است.

ج: زیاده‌طلبی فقط توسط برخی از نیروهای افراطی اهل سنت انجام گرفته، آنان فوت خانم مهسا امینی را بهانه قرار داده بودند. حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان کرده: من انتظار نداشتم که بعضی از عزیزان اهل سنت مطالبه‌هایشان را به دفاع از بهائیت برسانند. البته ایشان تصریح کرده که حتی نسبت به این معترضین باید فقط تبیین و روشنگری و گفتمان انجام بگیرد، زیرا معتقدند که روشنگری و گفتمان دوستانه بهترین راه تفاهم و حل اختلاف است.

د: اکثر اهل سنت با اغتشاشات موافق نیستند. شاهد سخن ایشان این است که آنان نگاه منطقی به این مسائل دارند و معتقد به وحدت و همکاری صادقانه با نظام اسلامی هستند، زیرا تاکنون خدمات متقابل فراوانی بین نظام و عزیزان اهل سنت انجام گرفته و شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha