اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه از سر استیصال است/ اشتباه محاسباتی دشمن
کد خبر: 4115883
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
خطیب جمعه تهران:

اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه از سر استیصال است/ اشتباه محاسباتی دشمن

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه گفت: اینکه سپاه را تحریم می‌کنند و هدف قرار می‌دهند به این دلیل است که سپاه رکن رکین در مواجهه با جنگ سخت و نرم دشمن بوده و شرایط اخیر نشان‌دهنده استیصال دشمن است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، امروز، 30 دی، در خطبه اول نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: تقوا باعث می‌شود تا انسان در زندگی طبق قواعد الهی زندگی کند و فرصت را برای سعادت ابدی مغتنم شمارد.

وی در تفسیر آثار معنوی ماه رجب افزود: انسان‌های مؤمن برای اینکه بتوانند در این دنیای پراز آلودگی و گناه به سلامت زندگی کنند و زندگی‌شان به همراه رشد باشد و زیست فردی و خانوادگی و اجتماعی‌شان عطر بهشتی پیدا کند، خداوند در مسیر زندگی آنها فرصت‌هایی را قرار داده و یکی از این فرصت‌های بی‌بدیل ماه مکرم رجب است. ماه رجب یکی از ذخایر اصلی و بزرگ انوار الهی در ظلمات دنیای ماست و یکی از پشتوانه‌‎های اصلی برای سالکان کوی حق در این مسیر دشوار و پرفرازونشیب است. سفره الهی در این ماه گسترده شده و ماهی است که اهل معرفت برای آمدنش روزشماری می‌کنند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه ماه رجب آغاز فصل نیایش است، عنوان کرد: از خداوند می‌خواهیم ماه رجب و شعبان را برای ما مبارک کند و ما را به ظاهر و باطن ماه مبارک رمضان برساند، چون مقصد ماه رمضان است و ماه رجب و شعبان آمادگاهی برای مؤمنان است تا خود را برای ماه رمضان آماده سازند.

حاج علی‌اکبری بیان کرد: ماه رجب شهر العظیم است و این ماه خیلی ماه بزرگی است. در ملکوت زمان ماه رجب دارای هویت عظیمی است که در اختیار امت اسلامی قرار گرفته است. ماه مکرم رجب چنان حقیقتی در خود جای داده که در بیان پیامبر اکرم(ص) از جلوه قیامتی آن رونمایی شده است، یعنی اگر کسی توانست حقیقت ماه رجب را در این دنیا درک کند در قیامت با شناسنامه ماه رجب احضار خواهد شد و چهره رجبیون در زمان محشر می‌درخشد.

وی ادامه داد: همچنین پیامبر عزیز ما فرموده‌اند این ماه، خدایی است که در او رحمت حق مثل باران بهاری در دل و جان مردم می‌بارد و رحمت الهی بر فکر و ذهن مؤمنان جا خواهد گرفت. ماه رجب چندین بشارت بزرگ را در خود جای داده است که اول میلاد حضرت باقرالعلوم(ع) است و بشارت دوم مربوط به مبعث پیامبر اکرم(ص) و دیگری این است که خدا در این ماه امام علی(ع) را به بشریت کرامت کرده و امیرالمؤمنان(ع) را قلب این ماه قرار داده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بیان کرد: خداوند در این ماه به بندگان خود می‌گوید این ماه، ماه من است و اگر کمک بخواهید کمک خواهم کرد و اگر من را بخوانید پاسخ خواهم داد. روزه در این ماه چنان مورد تأکید امامان معصوم قرار دارد که حقیقتاً شگفت‌انگیز است. اعتکاف در این ماه بسیار توصیه شده و جوانان در ماه رجب با انجام اعتکاف از الطاف الهی بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری در خطبه دوم نماز جمعه تهران از رویکرد وزیر آموزش و پرورش نسبت به مردمی‌سازی نظام آموزشی کشور تقدیر و تشکر کرد و همچنین ابراز امیدواری کرد که با مساعدت دولت سیزدهم آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی شکل گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به منابع عظیم گازی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردها و از افتخارات نظام اسلامی این است که امروز ایران در رتبه سوم تولید گاز در جهان قرار دارد. امروز در جمهوری اسلامی ایران حداکثر مردم از نعمت گاز برخوردارند و خط لوله گاز به صورت شاهرگی و مویرگی در بین شهرها و در شهرها و روستاها کشیده شده است. قبل از انقلاب اسلامی فقط دو هزار کیلومتر خطوط لوله گاز وجود داشته ولی امروز این رقم به 38 هزار و 500 کیلومتر رسیده است و همچنین بهره‌‎مندی خانواده شهری از نعمت گاز از یک درصد به 98 درصد به برکت انقلاب اسلامی افزایش یافته است و از سوی دیگر پیش از انقلاب اسلامی کمتر از یک درصد خانواده‌های روستایی از نعمت گاز برخوردار بوده‌اند که امروز نزدیک به 86 درصد هم‌وطنان روستایی از نعمت گاز برخوردارند.

به گفته رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، اینها بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند که باید از طریق جهاد تبیین برای مردم شرح داده شوند.

حاج علی‌اکبری با بیان اینکه باید تقارن ماه بهمن با ماه مبارک رجب را به فال نیک گرفت، اظهار کرد: ماه بهمن ماه پیروزی، ماه اسلام، ماه قرآن و ماه امیرالمؤمنین(ع) و ماه خاطرات جاودانی ملت رشید و عزیز ایران است. ملت ایران در حالی به ماه بهمن دیگری ورود می‌کند که همراه با پیشوای عارف و عالم خود پیروزی دیگری را رقم زده و به مدد الهی از یک نبرد ترکیبی بسیار پیچیده عبور کرده و توانسته از این امتحان سخت هم با موفقیت خارج شود.

وی بیان کرد: دشمنان نقاط قوت، امنیت، پیشرفت علمی، اخلاق، حیثیت جهانی و وحدت ما را هدف قرار داده‌اند. هرچند برنامه‌هایشان جامع بود ولی محاسباتشان غلط بود، زیرا نظام محاسباتی آنها مبتنی بر نظام مادی است و از ظرفیت ولایت الهی و مردمی انقلاب اسلامی غافل هستند و به همین دلیل در محاسباتشان شکست خورده‌اند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: در جریانات اخیر دشمنان و دوستانمان را بهتر شناختیم و همچنین عظمت انقلاب اسلامی، جایگاه شهدا و نقاط قوت و ضعفمان را بهتر شناختیم. ما باید برای نعمت‌ها شاکر باشیم و نقاط ضعف‌ها را شناسایی و برطرف سازیم و نقاط قوت را هم تقویت کنیم.

حاج علی‌اکبری گفت: حاج‌علی‌اکبری با اشاره به تعبیر پیچ تاریخی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری اولین بار سال 1396 در آستانه دهه فجر از این عنوان «پیچ تاریخی» استفاده کرده و فرمودند پیچ تاریخی نقطه عطف است و با این نگاه اهمیت دهه فجر متفاوت می‌شود، از آن سال این کلمه وارد ادبیات سیاسی ما شد. امام عزیز در 30 سال گذشته تعبیر پیچ تاریخی را 30 بار در بیانات خود مطرح کردند. در پیام به دانشجویان خارج از کشور بعد از قضیه اوکراین باز هم از پیچ تاریخی اشاره کرده و آن را بخشی از پیچ تاریخی جهان دانستند. ایشان در دیدار دانش آموزی هم اعلام کردند که در حال ورود به نظم نوین جهانی هستیم؛ بدین معنا که جمهوری اسلامی مسیر تاریخ را به نفع جبهه حق تغییر داد و از آن به عنوان مقدمه‌ای برای طلوع خورشید ولایت امام زمان (عج) بود یاد کرد.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم بر پیچ تاریخی تأکید کرده‌اند، گفت: ایشان آینده ایران را پر از امید و با نشاط می‌دانند و در بیانیه گام دوم الزامات هفتگانه‌ای را مطرح کرده‌اند تا در این مقطع حساس از تاریخ بشریت بتوان نقشی را که آغاز کرده‌ایم، تکمیل کنیم و گام‌های بلندی را برداریم.

حاج علی‌اکبری ادامه داد: یکی از فوریت‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه ویژه به حل مشکلات معیشتی و فوریت‌های زیست عمومی مردم است و این اولویت قرار دارد و اگر می‌خواهیم مشکلات معیشتی مردم مرتفع شود باید تورم مهار شود، پول ملی تقویت شود و به اقشار ضعیف امدادرسانی شود.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر عنوان کرد: در اغتشاشات اخیر دشمن تلاش کرد از طریق جنگ شناختی به کشور آسیب وارد کند و لذا ضروری است ناکارآمدی‌ها، بسترهای فسادزا و گاهی اصرار بر شیوه‌های پوسیده درنظام اداری اصلاح شود و در این راستا توصیه می‌شود عناصر انقلابی در نهادها و ادارات و مسئولان قوا قرار بگیرند و به سیاست‌های ابلاغ شده رهبری عمل شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بر حفظ وحدت در کشور تأکید کرد و گفت: حفظ انسجام ملی برای انجام کارهای بزرگ اهمیت بسیار دارد و لذا مطالبه عمومی ملت از مسئولان و رئیس‌جمهور و سایر قوا این است که در تحول اداری کشور تسریع شود.

حاج علی‌اکبری در ادامه با اشاره به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه گفت: سپاه پاسداران رکن رکین و نقطه قوت جمهوری اسلامی است و مردم و اندیشه‌های توحیدی امامین انقلاب همواره پشتیبان سپاه پاسداران هستند. اقدام زشت و غیرقانونی پارلمان اروپا اگرچه هیچ ارزش و اهمیتی ندارد و آن‌ها کم‌تر از این حرف‌ها هستند، ولی هنوز هم کارشان را به تعبیر خودشان تکمیل نکردند.

وی تأکید کرد: اینکه سپاه پاسداران سرافراز نخبه‌پرور ما را هدف قرار می‌دهند به این خاطر است که سپاه نقطه قوت در اقتدار جمهوری اسلامی و بازدارندگی فعال در عرصه جنگ سخت و نرم است. این اقدام به خاطر این است که مردم ما پشتوانه و قدرت نرم سپاه هستند و تجلی آن را در بسیجیان عزیز ایران، جبهه مقاومت و منطقه می‌بینیم. این اقدام نشان‌دهنده استیصال دشمنان ماست و متأسفانه اروپایی‌ها مانند عروسک خیمه‌شب‌بازی در دست آمریکا و صهیونیسم جهانی عمل می‌کنند و آن‌ها اکنون گرفتار جنگ و سرمای سخت هستند.

خطیب جمعه تهران در پایان گفت: اروپایی‌ها می‌خواستند در اغتشاشات به هدف خود برسند ولی نشد و می‌خواهند با این بازی‌های دیپلماتیک مثلاً بر ملت رشید ایران فشار وارد کنند و حیثیت رفته‌ خود را بازیابند.

انتهای پیام
captcha