خانه ملت در تدارک پاسخ قاطع به اتحادیه اروپا
کد خبر: 4115813
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷

خانه ملت در تدارک پاسخ قاطع به اتحادیه اروپا

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه، در تدارک واکنش قاطع به این اتحادیه هستند.

صحن مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا، پارلمان اروپا امروز پنج‌شنبه 29 دی، در ادامه تحرکات اخیر اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران، در اقدامی خارج از عرف و قوانین بین‌المللی با تصویب یک قطعنامه ضد ایرانی، از اتحادیه اروپا خواسته که نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

این اقدام بلافاصله با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه شد و حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در جلسه فوق‌العاده هیئت دولت گفت: این حرکت از روی استیصال و پس از تلاش‌های ناموفق خیابانی آنها برای ضربه به مردم ایران انجام شد تا بلکه به خیال خود بتوانند ملت ایران را متوقف کنند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز عصر امروز در یادواره شهدای بندرانزلی در واکنش به این تصمیم پارلمان اروپای هشدار داد که در صورت قرار گرفتن نام سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی، مجلس قطعا مقابله به مثل خواهد کرد و ایران به شیوه کاملا متفاوت در منطقه با اروپایی‌ها برخورد می‌کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز این اقدام را محکوم کردند و در همین راستا اعلام شد که «طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران بعنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا» در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا تهیه شده و به صحن مجلس ارائه می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا جلسه علنی روز یکشنبه 2 بهمن، خانه ملت با حضور سردار سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha