تداوم خشم عربستانی‌ها از پروژه تخریب کوه احد+ فیلم
کد خبر: 4113065
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

تداوم خشم عربستانی‌ها از پروژه تخریب کوه احد+ فیلم

گزارش‌های حاکی از تصمیم مقامات سعودی برای تبدیل کوه احد به یک مرکز پزشکی با تداوم واکنش خشم کاربران عربستانی شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.

تخریب کوه احد

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، انتشار گزارش‌های خبری درباره پروژه محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی برای تخریب کوه احد یکی از مهم‌ترین آثار مقدس اسلامی در شبکه‌های اجتماعی جنجال آفریده است.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی تأکید کردند که تخریب کوه احد گامی در جهت سنجش افکار عمومی برای تخریب آثار اسلامی بیشتر بخصوص در مدینه منوره است.

آنها می‌گویند انتخاب کوه احد برای تبدیل آن به یک مرکز پزشکی توانبخشی در حالی که صدها کیلومتر زمین بایر برای اجرای چنین طرحی وجود دارد دلایل متعددی دارد از جمله اینکه بن سلمان می‌خواهد با کلید زدن تخریب آثار تاریخی اسلام نمادهای اسلام را بی‌ارزش نشان دهد در حالی که کوه احد قبور 70 تن از شهدای صحابه پیامبر(ص) را در برگرفته است.

یک کاربر به نام محمد در این خصوص توئیت کرده است: کار به جایی رسیده که از تخریب کوه احد در مدینه منوره و آغاز تأسیس یک مرکز پزشکی در آنجا حرف می‌زنند آنها هیچ دری از درهای لطمه به دین را رها نمی‌کنند جز اینکه آن در را بکوبند و بلکه آنها را خواهند شکست.

کاربر دیگری به نام ابوعمیر می‌گوید: نابودی هویت امت اسلامی نقشه بزرگی است که بن سلمان به اجرا گذاشته و کوه احد نمونه‌ای از آن است.

انس توفیق عساف نیز در این خصوص نوشت: همه جلوه ها و نمادهای اسلامی تحت حاکمیت عربستان سعودی است و هیچ کسی در این خصوص تردیدی ندارد اما این کشور حق ندارد که هیچ یک از نمادهای اسلامی را تخریب کند بخصوص اگر یکی از جلوه‌های تاریخ بدو اسلام باشد قطعاً اتفاقی که رخ داده اشتباه است.
به‌تازگی کاربران ویدئویی را به نمایش گذاشتند که آثار تخریب کوه احد با بولدوزر را نشان می‌دهد، کوه احد در شهر مدینه منوره، آثار مقدس اسلامی بسیاری از جمله مقبره صحابه پیامبر(ص) را در برگرفته است.

کوه اُحُد، کوهی سرخ‌رنگ در منطقه حجاز عربستان و در حدود ۴ کیلومتری شمال مدینه واقع شده است. شهرت اُحُد بخاطر غزوه احد است که میان یاران پیامبر(ص) و مشرکان مکه در کنار این کوه رخ داد. قبرستان شهدای جنگ احد نیز در کنار همین کوه قرار دارد.

انتهای پیام
captcha