جزئیات مراحل مقدماتی و نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران
کد خبر: 4108692
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
حمید مجیدی‌مهر اعلام کرد

جزئیات مراحل مقدماتی و نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف جزئیات زمانی مراحل مقدماتی و نهایی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد آخرین جزئیات برگزاری سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، به برگزاری جلسات متعدد برای اجرای مطلوب این رویداد اشاره کرد و گفت:‌ طی روزهای گذشته بازدیدی از محل اجرای مرحله مقدماتی این مسابقات در مشهد مقدس انجام شد. طی این بازدید و در جلسه ستاد اجرایی برخی جزئیات، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در این دوره 80 کشور، نمایندگان خود را برای حضور معرفی کرده‌اند. مرحله غربالگری(مقدماتی) در مشهد مقدس و مرحله نهایی نیز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی تهران برپا خواهد شد.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در مورد زمان‌بندی برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران گفت: مرحله مقدماتی این مسابقات از ۲۳ تا ۲۷ دی‌ماه سال جاری در مجموعه فرهنگی آفتاب ولایت و با حضور ۱۲ داور در بخش بانوان و 12 داور در بخش آقایان اجرایی می‌شود.

وی افزود: مرحله مقدماتی بخش بانوان طی روزهای ۲۳ و ۲۴ دی‌ماه و بخش آقایان نیز طی روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۷ دی‌ماه برپا می‌شود. این مرحله به صورت غیر حضوری در مشهد مقدس برپا خواهد شد. در این مرحله فایل تصویری ضبط شده شرکت‌کنندگان برای گروه داوری پخش خواهد شد، تا به صورت زنده از سوی آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

مجیدی‌مهر افزود: فایل تصویری شرکت‌کنندگان با هماهنگی سفارت‌ها و رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، جامعةالمصطفی‌(ص) العالمیه و مؤسسات قرآنی ضبط و دریافت شده و مراحل نهایی تدوین آنها در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه مرحله نهایی از شنبه، 29 بهمن‌ماه همزمان با سالروز مبعث رسول اکرم(ص) طی مراسمی آغاز می‌شود، افزود: این رویداد مهم فرهنگی تا چهارشنبه، سوم اسفندماه در جریان خواهد بود و امیدواریم دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز پنجشنبه، چهارم اسفندماه برگزار شود.

مجیدی‌مهر با اشاره به اینکه دوره گذشته نمایندگان ۶۸ کشور در این رویداد بین‌المللی حضور داشتند،‌ گفت: افرایش تعداد کشورهای حاضر در مسابقات به 80 کشور نشان‌دهنده اهتمام به دیپلماسی قرآن‌محور است. همچنین شعار این مسابقات همانند ادوار قبل، «یک کتاب، یک امت» است و این امر نشان‌دهنده این است که جمهوری اسلامی اتحاد و برادری خود را با کشورهای مسلمان حفظ کرده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد میزبانی استان‌ها از مسابقات و رویدادهای قرآنی ملی و بین‌المللی بیان کرد: فضایی که در استان‌ها به واسطه برگزاری مسابقات قرآن ایجاد می‌شود غیر قابل مقایسه است؛ این کار باعث می‌شود وزن فعالیت‌های قرآنی در استان میزبان به شدت افزایش یابد. همچنین می‌تواند در اقبال مردم به رویدادهای قرآنی نیز اثرگذار باشد.

یادآور می‌شود، مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران امسال در دو گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود. گروه آقایان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن و گروه بانوان نیز در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم خواهد بود. مسابقات طلاب علوم دینی، دانش‌آموزان و روشندلان امسال برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha