برگزاری سمینار سبک زندگی فاطمی در هند
کد خبر: 4108680
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

برگزاری سمینار سبک زندگی فاطمی در هند

سمینار «سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)» به مناسبت ایام فاطمیه با حضور علما و اندیشمندان هندی در امامباره منطقه «گوندی» هند برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هم‌زمان با ایام شهادت یگانه دخت پیامبر حضرت محمد مصطفی(ص)، سمیناری با عنوان «سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)» با همکاری خانه فرهنگ ایران در بمبئی و با مشارکت سازمان مردم‌نهاد «خدمات واقعی به انسانیت» هند در امامباره منطقه گوندی برگزار شد.

در این مراسم که با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی صورت گرفت، کامران نژادلطفی، سرپرست خانه فرهنگ ایران در بمبئی، فخر الحسن رضوی، شبیر لوکندوالا، رضوی، دبیر سازمان مردم‌نهاد «خدمات واقعی به انسانیت»، حجت‌الاسلام والمسلمین عابد رضا، امام جماعت امامباره و خانم‌ها کنیز فاطمه و نشاط فاطمه حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابد رضا در سخنانی، با اشاره به الگوهای رفتاری حضرت زهرا(س) گفت: زندگی ائمه اطهار(ع) بهترین اسوه و نمونه زندگی انسان‌ها در همه قرون است. در قرآن کریم به زندگی زناشویی و روابط بین زنان و مردان اشاره شده است و باید گفت که دستورات دین اسلام کامل و جامع و برای هر فرد مسلمان لازم است که از این دستورات پیروی کند.

رضوی، رئیس سازمان مردم‌نهاد «خدمات واقعی به انسانیت» ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: امروزه به واسطه تبلیغات سوء در شبکه اجتماعی بسیاری از جوانان به سوی فرهنگ منحوس غرب کشیده شده‌اند و از فرهنگ اسلامی خود که فرهنگی کامل و جامع است، دور شده‌اند و این جلسات با توجه به این مهم برای آگاهی‌بخشی برگزار می‌شود تا جوانان و نسل جدید با سبک زندگی مدنظر ائمه اطهار(ع) آشنا شوند و آن را در زندگی خود به کار گیرند.

برگزاری سمینار سبک زندگی فاطمی در هند

نژادلطفی، سرپرست خانه فرهنگ کشورمان در بمبئی در سخنانی، گفت: واژه سبک زندگی اولین بار توسط یک روانشناس اتریشی به نام «آلفرد آدلر» مطرح شد و بعدها مورد توجه و استفاده بسیاری از جامعه‌شناسان در مباحث مردم‌شناسی و جامعه‌شناسی قرار گرفت. سبک زندگی به معنای شیوه زندگی خاص یک فرد، گروه و یا جامعه است. حال این شیوه زندگی چگونه شکل می‌گیرد؟ گفته می‌شود، نگرش‌ها، ارزش‌ها، و سلایق ما در کنار عوامل دیگر مثل محیط، عامل خانواده و تربیت و دین و فرهنگ موجود در جامعه، سبک زندگی ما را مشخص می‌کنند.

وی افزود: بنا به عقیده «آنتونی گیدتز» جامعه‌شناس معاصر، پدیده‌ای که در عصر کنونی شاهد آن هستیم این است که افراد در جامعه کنونی بیش از آنکه با دیگر انسان‌ها سروکار داشته باشند در محاصره اشیا هستند.

نژادلطفی بیان کرد: سبک زندگی اسلامی به معنای چشم‌پوشی از لذات و نعمات خداوند نیست؛ بلکه باید با هوشمندی در کنار بهره‌گیری از امکانات و پیشرفت‌های روز دنیا و به روز رسانی دانش خود، از پذیرش منفعلانه فرهنگ غربی که مناسب شرایط و فرهنگ آن جوامع است، خودداری کنیم.

فخر الحسن رضوی نیز تأکید کرد: خانواده‌ها باید بدانند که آگاهی و دانش و کسب علم در همه زمینه‌ها به ویژه آکادمیک و همچنین فراگیری دستورات دینی و احکام ضرورت نسل جوان و حتی خود آنها است.

برگزاری سمینار سبک زندگی فاطمی در هند

خانم کنیز فاطمه اظهار کرد: زوجین در زندگی زناشویی مکمل همدیگر هستند و باید در همه کار و فعالیت‌ها کمک و همپای هم باشند. هنگامی که مشکلی پیش می‌آید باید آن را در میان خود حل و فصل کنند.

خانم نشاط فاطمه از شهر مالیگان نیز در این برنامه گفت: زندگی و تشکیل خانواده، موهبتی از سوی خداوند سبحان برای نسل آینده است. همه ما دچار مشکلات زیادی در زندگی هستیم و باید برخی از آنها را آزمایشی از سوی ایزد یکتا دانست و برای حل مشکلات صبر پیشه کرد.

انتهای پیام
captcha