برپایی نمایشگاه آثار هنری قرآنی در پاکستان
کد خبر: 4107220
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

برپایی نمایشگاه آثار هنری قرآنی در پاکستان

برپایی نمایشگاهی از آثار یک هنرمند پاکستانی با موضوع آیات قرآن کریم، استقبال بازدیدکنندگان در اسلام آباد را در پی داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از اردو پوینت، این نمایشگاه روز گذشته (چهارشنبه) با حضور امیر مقام، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور سیاسی، عمومی و میراث و فرهنگ ملی افتتاح شد.

در این نمایشگاه که توسط بخش میراث و فرهنگ ملی (NH&CD) پاکستان برگزار شد، هنرمند خان شهنواز ملحی تابلو فرش‌هایی مزین به آیات قرآن کریم را به نمایش گذاشت.

امیر مقام گفت: با نگاهی به نمایشگاه امروز معنویت را احساس کردم. اداره امور فرهنگی و میراث ملی در حال انجام اقدامات اساسی برای ترویج خوشنویسی اسلامی است.

این نمایشگاه با استقبال بازدیدکنندگان و همچنین نمایندگان خارجی روبه رو شد.

خان شهنواز ملحی، (Khan Shahnawaz Malhi)، بازرس بازنشسته پلیس، از تکنیک منحصر به فردی برای بافتن تمام آیات و سوره‌های قرآن کریم بر روی حدود 8000 مداد استفاده کرده است.وی این هنر را هنگامی که زندانیان در حال ساخت صنایع دستی در زندان بودند، آموخته است.

این هنرمند گفت: این مهارت برای من بسیار جالب به نظر می‌رسید، بنابراین من هم خواستم آن را توسعه دهم. پیش از این هیچ‌کسی قرآن را نبافته است؛ نسخه‌هایی از قرآن به صورت دوخته شده، گلدوزی شده و حکاکی وجود دارد ولی این اولین بار است که کسی آیات قرآن را می‌بافد.

وی افزود: بافتن تارها کار بسیار سختی است و زمان و صبر می‌طلبد؛ هزینه زیادی هم دارم. من توانستم در مدت ۱۰ سال تمام آیات قرآن را ببافم. موادی که استفاده کردم نیز حدود ۳ میلیون روپیه (حدود ۱۶ هزار دلار) هزینه داشت.

ملحی توضیح داد: یک صفحه از قرآن سه روز طول می‌کشد تا بافته شود؛ این یک روش منحصر به فرد و شگفت انگیز است ولی اگر اشتباهی مرتکب شوم، قابل جبران نیست و باید از اول شروع کنم.

آثار هنری مختلف این هنرمند مورد توجه افرادی است که حاضرند مبالغ گزافی برای خرید آثار هنری او بپردازند.

انتهای پیام
captcha