هجدهمین کنفرانس «مجمع بین‌المللی مسلمانان» در مسکو + عکس
کد خبر: 4106357
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
با حضور ایران برگزار شد؛

هجدهمین کنفرانس «مجمع بین‌المللی مسلمانان» در مسکو + عکس

هجدهمین کنفرانس «‌مجمع بین‌المللی مسلمانان» به مناسبت هزار و صدمین سالگرد پذیرش رسمی اسلام از سوی دولت بلغار در تاتارستان با حضور نمایندگانی از ایران در مسکو برگزار شد.

به گزارش ایکنا، این کنفرانس که یکی از مهمترین و بزرگ‌ترین کنفرانس‌های مرتبط با جهان اسلام است، با تبیین عدالت، تعادل، اصول الهی و نظم جهانی از منظر اسلام و قرآن از هفتم تا دهم دسامبر 2022 (‌16 تا 19 آذر 1401) در مسکو برگزار شد.

این رویداد هر ساله با همکاری «‌اداره معنوی مسلمانان روسیه»، «مؤسسه اسلامی مسکو» و مشارکت «جامعة المصطفی العالمیه»(ایران) برگزار می‌شود و در این دوره نیز با حضور اساتید برجسته از ایران و روسیه و کشورهای دیگر بیش از یکصد مقاله علمی در باب عدالت و نظم جهانی از نگاه اسلام ارائه شد.

‌بنا به اعلام بنیاد مطالعات اسلامی روسیه(ابن سینا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیر‌کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و از اساتید جامعه المصطفی(ص) العالمیه در ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم نماینده رئیس‌جمهور ایران، حضور علمای اهل سنت و تشیع، چهره‌های مذهبی و سیاسی، ایران‌شناسان، شرق‌شناسان از کشورهای مختلف و شهرهای روسیه در این کنفرانس حضور یافتند.

هجدهمین کنفرانس مجمع بین‌المللی مسلمانان با پیامی از طرف سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران که توسط نماینده وی حجت الاسلام حاجی ابوالقاسم قرائت شد، آغاز به کار کرد.

بنیاد ابن سینا به عنوان یکی از مراکز علمی، فرهنگی و دینی که آثار متعددی در حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی، مذهب، علوم و فلسفه اسلامی دارد، به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان برای چهارمین بار در کنفرانس حضور یافت.

در همین راستا، بنیاد ابن سینا و انتشارات صدرا با بیش از 350 کتاب به زبان روسی نمایشگاهی از آثار خود را ارائه کردند که مورد استقبال و توجه شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha