تفسیر قرآن با مسائل روز جامعه تطبیق داده شود
کد خبر: 4096052
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
ابوالفضل بهرام‌پور:

تفسیر قرآن با مسائل روز جامعه تطبیق داده شود

ابوالفضل بهرام‌پور، مفسر قرآن با تأکید بر اشاعه تفسیر قرآن در جامعه امروزی، گفت: مربیان و فعالان حوزه تفسیر باید مضامین این مصحف شریف را لذت‌بخش بیان کنند و با مسائل و مباحث روز که مورد توجه نسل فعلی است تطبیق دهند.

ابوالفضل بهرام پور

ابوالفضل بهرام‌پور، مفسر قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضرورت اشاعه تفسیر قرآن در جامعه امروزی را مورد تأکید قرار داد و افزود: نوجوان و جوان نسل امروز به دانستن نکات و آموزه‌های قرآنی بسیار محتاج است و ضروری است که مربیان قرآن و مسئولان متولی این امر جدی‌تر در این حوزه وارد شوند.

وی تصریح کرد: مربیان و فعالان حوزه تفسیر باید مضامین این مصحف شریف را لذت‌بخش بیان کنند و با مسائل و مباحث روز که مورد توجه نسل فعلی است تطبیق دهند. دانش‌آموزان و دانشجویان مورد هدف دشمنان قرار گرفتند و دشمن قصد دارد مبانی اعتقادی آنان را ضعیف کند؛ از این رو لازم است احکام و مبانی اعتقادی ازجمله اعتقاد به توحید، معاد، امامت و نبوت به نوجوانان با بهترین شیوه انتقال پیدا کند.

بهرام‌پور صداوسیما را یکی از ابزارهای مهم انتقال مفاهیم قرآنی بیان و اضافه کرد: هرچه نوجوانان و جوانان بیشتر به سمت قرآن گرایش داشته باشند از سوی دیگر کمتر دچار آسیب خواهند شد و این مهم یک امر طبیعی است؛ چراکه افرادی که با کلام وحی مأنوس باشند بسیار کمتر از سایر جوانان به سمت گناه و ناهنجاری‌های اجتماعی گرایش دارند.

این مفسر قرآن ادامه داد: تفسیری که برای عموم مردم بازگو می‌شود باید قابل فهم و درک باشد؛ چراکه همه مردم تحصیلات عالیه و دانشگاهی ندارند و برای ساختن تمدن اسلامی و انتشار مبانی قرآن به درک عمومی تفسیر قرآن نیاز داریم و در این رابطه نباید مردم عادی را نادیده گرفت.

بهرام‌پور اظهار کرد: بسیار ضروری است که ذائقه مردم را با قرآن آشنا کنیم. متأسفانه عموم مردم با این فضا آن‌طور که باید و شاید آشنا نیستند و این امر وظیفه مربیان و مسئولان است تا ارزش‌های اعتقادی و دینی را برای مردم نهادینه کنند. امروز مبانی ضدارزشی در فضای مجازی گسترش پیدا کرده است و باید مراقب این فتنه‌انگیزی‌ها باشیم. متأسفانه اغلب مردم از فضای مجازی شناخت کافی ندارند. جوانان بدانند هرآنچه در این فضا منتشر می‌شود صحت ندارد و دشمن با فرافکنی و دروغ‌پراکنی به ملت ایران توهین می‌کند و این امر معنایی جز دست‌ کم گرفتن مردم ندارد.

وی گفت: رسانه‌های معاند با اجرای برنامه‌های فارسی‌زبان و تحلیل سیاسی نادرست از وضعیت ایران و نشر اکاذیب نوجوانان و جوانان را به سمت خود هدایت می‌کنند. برای گسترش مفاهیم دینی، قرآنی و معارف اهل بیت(ع) به فضای مجازی نیاز داریم. بارها گفته‌ام ای کاش مسئولان به جای آسفالت خیابان‌ها به فکر ارتقا و تقویت زیرساخت‌های فضای مجازی بودند. باید شبکه‌هایی پرمخاطب ایجاد کرده و در مقابل شبکه‌های بیگانه قرار می‌دادیم. دنیای امروز بر مبنای دیجیتال و تبلیغات پیش می‌رود و باید مراقب باشیم تا سرمایه‌های نظام در چنگال دشمنان و جوامع استکباری گرفتار نشوند.

بهرام‌پور در پایان خبرگزاری ایکنا را رسانه‌ای اثرگذار در راستای انتقال مفاهیم قرآنی دانست و بیان کرد: این رسانه با در اختیار داشتن ابزار لازم می‌تواند بستری قوی برای انتشار مبانی الهی باشد و با این اقدامات دارای جایگاهی از ثواب و مقام هستند.

انتهای پیام
captcha