خانواده‌ها در رونق اقامه نماز جماعت مدارس نقش مهمی دارند
کد خبر: 4212656
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

خانواده‌ها در رونق اقامه نماز جماعت مدارس نقش مهمی دارند

حجت‌الاسلام علی رودبارانی با اشاره به برگزاری جلسات منظم جهت رونق اقامه نماز جماعت در مدارس، بیان کرد: برای موفقیت بیشتر در این راه، از مشارکت اولیای دانش‌آموزان غافل نشویم.

حجت الاسلام علی رودبارانی دبیر ستاد اقامه نماز مرکزی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی رودبارانی، مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی، امروز، 8 اردیبهشت، در اولین نشست «یاوران نماز» که به منظور توسعه و ترویج فرهنگ غنی نماز در مدارس برگزار شد، گفت: ما باید برای ترویج و تشویق دانش‌آموزان به نماز اول با مسئولیت‌های خود آشنا باشیم و در قدم دوم برای دعوت از آنان به نماز و نماز جماعت با معاونت پرورشی مدارس هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشیم.

وی افزود: این نشست‌ها و جلسات باید منظم باشد تا بتوان تصمیم‌های خوب و هدفمندی برای رونق اقامه نماز جماعت در مدارس سطح استان گرفت. اجرای این کار مستلزم همکاری خوب دستگاه‌های متولی با یاوران نماز است.

رودبارانی در ادامه خواستار توجه ویژه مدیران مدارس به اجرای برنامه‌های نماز و ایجاد زمینه‌های مناسب برای حضور حداکثری دانش‌آموزان در صفوف نماز جماعت شد و تاکید کرد که دعوت دانش‌آموزان به نماز باید با اخلاق خوب و روی خوش همراه باشد.

وی ادامه داد: ما باید برای موفقیت بیشتر در این راه، از مشارکت اولیای دانش‌آموزان غافل نشویم، چراکه این کار در فرایند بهبود برنامه‌های اقامه نماز بین نسل جوان و نوجوان تاثیر بسزایی خواهد داشت؛ از این رو مسئولان باید برای برقراری تعاملی سازنده و کاربردی میان مدارس، مساجد و خانواده‌ها، برنامه‌های مؤثری در نظر گیرند.

رودبارانی بیان کرد: برای رسیدن به اهداف جلسه یاوران نماز که با ستاد اقامه نماز همکاری دارند، باید دوره آموزشی و توانمندسازی معارف نماز و شیوه‌های دعوت به نماز را برگزار کرد تا راهکارها را فرا گرفته و اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha