پنج عامل خوشبختی در زندگی مشترک
کد خبر: 4095979
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
رییس سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش جمهوری اسلامی تشریح کرد:

پنج عامل خوشبختی در زندگی مشترک

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: اعتقادات، اخلاقیات، احکام، آداب زندگی مشترک و مهارت‌های زندگی مشترک پنج عامل خوشبختی در زندگی مشترک است.

زوج های جوان ارتش جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه دومین جشنواره سراسری زوج‌های جوان ارتش جمهوری اسلامی ایران به میزبانی قرارگاه منطقه ای نیروی پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع) که امروز 9 آبان ماه، در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شاید توفیق خیلی از افراد نشود که آغاز زندگی مشترک را در جوار بارگاه منور رضوی باشند، اما این توفیق بزرگ نصیب شما عزیزان شد.

وی با اشاره به آیه مودت، ادامه داد: امروز به شما که حکم الهی را اجرا کردن و پیمان مقدس زناشویی را بستید تبریک می‌گویم. همه زوج‌های جوان وقتی ازدواج می‌کنند، تنها آرزویشان خوشبخت شدن و رسیدن به آرامش است.

رییس سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه خوشبختی زندگی مشترک بر پنج پایه استوار است، بیان کرد: اگر هر زوجی در خانه این پنج مورد که شامل اعتقادات، اخلاقیات، احکام، آداب زندگی مشترک و مهارت‌های زندگی مشترک است داشته باشد، خوشبختی او ضمانت خواهد شد و این پنج پایه مهم برای زندگی مشترک است.

محمدحسنی افزود: برای دستیابی به این پنج موضوع دو راه وجود دارد یک راه این است که زوجین باید اهل مطالعه در این پنج حوزه باشند و دوم شرکت در جلسات تقویت اعتقادات و احکام مذهبی است.

وی ابراز کرد: موارد زیادی در استحکام خانواده موثر است که احترام متقابل یکی از این موارد است. علاوه بر این نیز زوجین باید نسبت به خانواده، فرزندان و بستگان همدیگر احترام داشته باشند و محبت خود را نسبت به یکدیگر اظهار کنند، چرا که به زبان آوردن محبت در تداوم زندگی مشترک بسیار تأثیرگذار است که البته متاسفانه بسیاری از زوجین در ابراز محبت مهارت کافی ندارند و در این خصوص بسیار ضعیف هستند.

رییس سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: از دیگر امور در استحکام و تداوم بنیان خانواده برجسته کردن نقاط مثبت یکدیگر، مقایسه نکرد زندگی خود با دیگران و پرهیز از چشم و هم چشمی، راز داربودن نسبت به هم و رعایت آراستگی است.

محمدحسنی از دیگر موارد مهم در استمرار و تداوم زندگی مشترک را سپاسگذاری از یکدیگر و استفاده از زبان تشکر برشمرد و گفت: زبان تشکر خیلی ظریف است. زوجین با کوچکترین دلخوری‌ها گلایه، اما از خوبی‌ها عبور می‌کنند.

انتهای پیام
captcha