دشمن به دنبال تغییر بخش حقیقی تمدن نوین اسلامی است
کد خبر: 4095982
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

دشمن به دنبال تغییر بخش حقیقی تمدن نوین اسلامی است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سبک زندگی بخش حقیقی تمدن نوین اسلامی است و دشمن می‌خواهد با عادی‌سازی گناه باعث تغییر سبک زندگی ما شود.

امیر دریادار حبیت الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مراسم اختتامیه دومین جشنواره سراسری زوج‌های جوان ارتش جمهوری اسلامی ایران، به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای نیروی پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع)، که امروز 9 آبان ماه، در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، در خصوص اهداف زندگی مشترک، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم زندگی مشترک عمل به سنت الهی و سنت پیامبر اکرم(ص) است.

وی افزود: تشکیل خانواده به عنوان اولین اجتماع جامعه، مهمترین اجتماع مقدس است. چرا که زیربنای ساخت جامعه بنیان خانواده محسوب می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اهمیت مسئله فرزندآوری در بیانات مقام معظم رهبری، گفت: مقوله فرزندآوری برای تأمین آینده کشور بسیار مهم است که این نیز در بنیان مقدس خانواده باید مورد توجه باشد.

سیاری بیان کرد: در زندگی مشترک توکل به خدا و توسل به ائمه‌اطهار(ع) نباید فراموش شود. ایمان به قداست زندگی، تعهد به زندگی مشترک، تقوا، احترام متقابل و گذشت، جلوگیری از بحث و جدل، پیشگیری از دخالت دیگران در زندگی مگر آن دسته که برای دلسوزی باشد، پرهیز از تجملگرایی از جمله اموری است که در زندگی مشترک باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در بخش‌های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان را مخاطب قرار دادند و این نشان از نقش مهم جوانان در آینده کشور است و اجرای این بیانیه نیز توسط جوانان صورت خواهد گرفت.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فرضیات گام دوم انقلاب، اضافه کرد: هدف بیانیه گام دوم انقلاب، ایجاد تمدن نوین اسلامی که شامل دو بخش ابزاری و حقیقی است.

سیاری اظهار کرد: بخش ابزاری شامل پیشرفت‌های علمی و فنون و سیاست، اقتصاد و پیشرفت‌های نظامی و از این دسته است و بخش حقیقی تمدن نوین اسلامی شامل سبک زندگی ما است.

وی با اشاره به عادی‌سازی گناه از سوی فرهنگ غرب، گفت: دشمن تلاش می‌کند گناه را عادی‌سازی کند و اگر گناه در جامعه عادی‌سازی شود، آسیب در جامعه نیز افزایش می‌یابد که در این راستا نباید تحت‌تاثیر تبلیغات روانی دشمن قرار گیریم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اگر مراقب سبک زندگی خود نباشیم، تحت‌تاثیر فرهنگ مخرب غرب قرار می‌گیریم و در جنگ نرم که تسلط دشمن بر فکر ماست، مغلوب می‌شویم. دشمن ابتدا افکار، باورها و عقاید ما را تغییر می‌دهد و سپس در پی تغییر رفتار ما برمی‌آید.

سیاری افزود: همین عادی‌سازی گناه است که باعث می‌شود باور و عقاید ما تغییر ایجاد شود و لذا این امر با تغییر باور و عقیده کم‌کم منجر به تغییر سبک زندگی ما خواهد شد.

انتهای پیام
captcha