فرهنگ دینی خواستگاه انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4095845
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

فرهنگ دینی خواستگاه انقلاب اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه فرهنگ دینی خواستگاه انقلاب اسلامی است، گفت: تضعیف حوزه فرهنگ تضعیف انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایکنا از مازندران، آیین رونمایی از پوستر روز مازندران شب گذشته، هشتم آبان با حضور یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در دفتر نماینده ولی‌فقیه در مازندران برگزار شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، در این آیین ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) و شهادت جمعی از زائران و نمازگزاران گفت: اغتشاشگران سر در آخور استکبار جهانی وصهیونیست دارند. کم‌کاری‌های فرهنگی می‌تواند یکی از عوامل اغتشاشات اخیر در کشور باشد. دستگاه‌هایی که رسالت فرهنگی، دینی، تبیینی و آگاهی بخشی دارند و باید کار کنند، کم‌کاری‌هایی داشتند که شاهد بروز آشوب با مدیریت عوامل استکبار هستیم.

وی تصریح کرد: فرهنگ دینی خواستگاه انقلاب اسلامی است و تضعیف حوزه فرهنگ تضعیف انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان این مطلب که انتظار می رود سیاست‌گذاری‌ها و جهت‌گیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اعتلای فرهنگ دینی، اعتقادی، سیاسی و فرهنگ برآمده از هیهات من‌الذله باشد، خاطرنشان کرد: فرهنگ حق‌الناس و حق الشهدا است و هیچ قصوری در این حوزه قابل قبول نیست.

وی اظهار کرد: در حوزه اقتصاد بانیان وضع موجود را مقصر می‌دانیم، بانیانی که فرهنگ را به حالت امروزی درآوردند را نیز مقصر می‌دانیم، همه باید حول اعتلای کلام خدا قدم برداریم.

آیت‌الله لائینی افزود: مازندران از یک بافت فرهنگی سنتی محکم و قوی برخوردار است و در مقابل تهاجمات فرهنگ بیگانه ایستاده است. البته ظرفیت گردشگری مازندران آسیب‌های فرهنگی برای استان همراه داشته که باید از فرصت گردشگری به گونه‌ای بهره بگیریم که فرهنگ استان مازندران با چالش مواجه نشود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه استان برای کسب توفیق در حوزه فرهنگ نیازمند بودجه ملی است، تأکید کرد: زیرساخت‌های مازندران در حوزه راه‌های مواصلاتی جواب‌گوی تردد این حجم مسافر در طول سال نیست.

انتهای پیام
captcha