هشدار درباره افزایش روند یهودی‌سازی در قدس
کد خبر: 4093974
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴

هشدار درباره افزایش روند یهودی‌سازی در قدس

کمیته مبارزه با تخریب و اخراج نسبت به افزایش روند پروژه یهودی‌سازی در شهر قدس هشدار داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از الرسالة، کمیته مبارزه با تخریب و اخراج نسبت به خطرات اقداماتی در قدس که در چند وقت اخیر به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تحمیل طرح‌های یهودی‌سازی در مسجدالاقصی و سراسر این شهر سرعت گرفته است، هشدار داد.

ناصر الهدمی، رئیس این کمیته در سخنانی پیرامون این موضوع گفت: اقدامات اشغالگران صهیونیست روز به روز در شهر قدس افزایش می‌یابد تا ویژگی‌های اسلامی آن از بین برود.

الهدمی با اشاره به اینکه بخشی از هدف‌گیری‌های انجام شده توسط اشغالگران علیه مردم شهر قدس است که آن را حفظ می‌کنند، تأکید کرد: اشغالگران علی‌رغم همه جدیت و نقشه‌های خود نتوانسته‌اند به طور کامل به اهداف یهودی‌سازی خود برسند که علت آن استواری مردم این شهر است.

در همین رابطه شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی نیز تأکید کرد که آگاهی کامل اهالی قدس به عنوان سدی غیرقابل نفوذ در برابر تمام تلاش‌های مخرب رژیم اشغالگر با هدف تضعیف فلسطینیان و سیطره بر قدس است.

صبری گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل مردم، سنگ‌ها و درختان را هم هدف قرار داده و با محاصره و منزوی کردن شهر قدس و محدود کردن اهالی آن در زمینه‌های متعدد، به ویژه اقتصاد، آموزش و بهداشت، شروع به یهودی‌سازی شهر قدس کرده است.

خطیب مسجدالاقصی خاطرنشان کرد: اشغالگران و شهرک‌نشینان هر زمان که فرصت به دست می‌آید برای حمله‌ای جدید به مقدسات اسلامی تلاش می‌کنند و ایام اعیاد یهودیان هر ساله فرصتی برای ایجاد وضعیتی جدید و حمله‌ای دیگر علیه مسجدالاقصی است.

وی افزود: آنچه در چند روز گذشته رخ داد، تلاش برای برگزاری مراسم تلمودی جدید در صحن‌های مسجدالاقصی بود، اما اهالی قدس طبق معمول در مقابل هر حمله و هر تخلفی ایستادگی و مقاومت کردند.


انتهای پیام
captcha