مؤسسات قرآنی بازوی توانمند مساجد‌ باشند
کد خبر: 4092218
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
مؤسسات قرآنی فعال در مساجد/ ۲

مؤسسات قرآنی بازوی توانمند مساجد‌ باشند

مدیر مؤسسه قرآن و عترت «فردوس» شوشتر با بیان اینکه حضور یک مؤسسه قرآنی در مساجد می‌تواند بازوی توانمندی باشد، گفت: با فعالیت مؤسسات قرآنی در مساجد، مسجد می‌تواند از ظرفیت قاریان و حافظان و مؤذنان مؤسسه استفاده کرد.

مؤسسات قرآنیمؤسسه قرآن و عترت فردوس شهرستان شوشتر، از سال 80 فعالیت قرآنی خود را در مسجد علامه شیخ شوشتری آغاز کرده و از فضای مسجد برای آموزش قرآن بهره گرفته است.

مسلم بشیرزاده، مدیر مؤسسه قرآن و عترت فردوس که خود معاون پرورشی یکی از مدارس ابتدایی شهرستان است، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با بیان اینکه این مؤسسه فعالیت خود را در مسجد علامه شیخ شوشتری دنبال می‌کند، گفت: از کودکی در مسجد پرورش پیدا کردم و از طریق مدرسه تلاش می‌کنم دانش‌آموزان را جذب فضای مسجد کنم و به تدریج از روخوانی و روانخوانی به سطوح بالاتر حفظ و تفسیر سوق دهم. زمانی که دانش‌آموزان در فضای مسجد حضور پیدا می‌کنند، زمینه فعالیت‌های قرآنی نیز برای آن‌ها پیدا می‌شود.

وی تصریح کرد: چندین مؤسسه قرآنی در شوشتر داریم که مشکل مکان دارند و با توجه به بالابودن اجاره‌بها، توان کرایه مکان مناسب برای مؤسسه خود را ندارند و این برای مؤسسات قرآنی یک معضل شده است.

بشیرزاده با بیان اینکه حضور یک مؤسسه قرآنی در مساجد می‌تواند مانند بازوی توانمندی برای مسجد باشد، گفت: با فعالیت مؤسسه قرآنی در مسجد، مسجد می‌تواند از ظرفیت قاریان و حافظان و مؤذنان مؤسسه استفاده کند.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت فردوس با تصریح اینکه متولیان برخی از مساجد که افراد مسنی هستند، علاقه‌ای به فعالیت نوجوانان و جوانان در فضای مسجد ندارند، گفت: تلاش کردیم با همکاری هیئت امنای مسجد به صورت دوستانه این مسئله را حل کنیم و کلاس‌های خود را در زمان‌های مناسب که خللی در برنامه‌های مسجد وارد نسازد، برگزار کنیم.

این فعال قرآنی با بیان اینکه فعالیت ما از سال 80 در مسجد آغاز شده است، گفت: یکی از مزایای فعالیت مؤسسات قرآن در مساجد این است که قرآن‌آموزان به سمت نماز سوق پیدا می‌کنند. ممکن است کسی در جلسات قرآن شرکت کند اما در نماز کاهلی داشته باشد که این مسئله با حضور در مسجد برطرف می‌شود.

فردوس در پایان گفت: یکی از چالش‌های کنونی ما برای جذب دانش‌آموزان، فضای مجازی است. کودکان از  6 تا 7 سالگی با این فضا انس پیدا می‌کنند و این امر باعث شده است که برای جذب آن‌ها لازم باشد، از شیوه‌های متفاوتی استفاده کنیم و تلاش بیشتری برای به‌روزرسانی محتواهای خود داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha